| کد خبر: 216021 |

آمار جهانی همه‌گیری کرونا / شمار مبتلایان به ۱۶.۵ میلیون نفر نزدیک شد

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۵۲ هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است.

تین نیوز

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۵۲ هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده و مرگ ۶۵۲ هزار و ۲۷۶ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۰ میلیون و ۵۱ هزار و ۶۴۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۴۵ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۰۷ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۶ هزار و ۲۳۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۰ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۲۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۰ میلیون و ۵۱ هزار و ۶۴۴ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۵۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین این آمار نشان می دهد که شمار قربانیان در مکزیک و قزاقستان نیز رو به افزایش بوده و این دو کشور طی ۲۴ ساعت اخیر بیشترین شمار مبتلایان جدید کرونا را ثبت کرده‌اند. آمار نشان می دهد که شمار قربانیان کووید ۱۹ در مکزیک هم اکنون با فاصله کمی از تلفات این بیماری در انگلیس قرار گرفته و به ۴۳ هزار و ۶۸۰ قربانی رسیده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا چهار میلیون و ۳۷۱ هزار و  ۸۳۹ مبتلا، ۱۴۹ هزار و ۸۴۹ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ۸۷ هزار و ۵۲ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۱۹ مبتلا،  ۳۲ هزار و ۸۱۲ قربانی

 ۴. روسیه ۸۱۲ هزار و ۴۸۵ مبتلا،  ۱۳ هزار و ۲۶۹ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۴۴۵ هزار و ۴۳۳ مبتلا،  ۶۷۶۹ قربانی

 ۶. مکزیک ۳۹۰ هزار و ۵۱۶ مبتلا، ۴۳ هزار و ۶۸۰ قربانی

 ۷. پرو ۳۸۴ هزار و ۷۹۷ مبتلا، ۱۸ هزار و ۲۲۹ قربانی

۸. شیلی ۳۴۵ هزار و ۷۹۰ مبتلا، ۹۱۱۲ قربانی

 ۹. اسپانیا ۳۱۹ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۳۲ قربانی

 ۱۰. انگلیس ۲۹۹ هزار و ۴۲۶ مبتلا، ۴۵ هزار و ۷۵۲ قربانی

پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۵ هزار و ۷۰۰ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. 

سپس کشورهای پاکستان با ۲۷۴ هزار و ۲۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۶۶ هزار و ۹۴۱ مبتلا، کلمبیا با ۲۴۸ هزار و ۹۷۶ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۶ هزار و ۱۱۸ مبتلا، ترکیه با ۲۲۶ هزار و ۱۰۰ مبتلا، بنگلادش با ۲۲۳ هزار و ۴۵۳ مبتلا، آلمان با ۲۰۶ هزار و ۷۴۱ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۸۰ هزار و ۵۲۸ مبتلا، آرژانتین با ۱۶۲ هزار و ۵۲۶ مبتلا، کانادا با ۱۱۳ هزار و ۹۱۱ مبتلا، عراق با ۱۱۰ هزار و ۳۲ مبتلا و قطر با ۱۰۹ هزار و ۳۰۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن اندونزی با ۹۸ هزار و ۷۷۸ مبتلا، مصر با ۹۲ هزار و ۶۲ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۸۹۱ مبتلا، قزاقستان با ۸۳ هزار و ۱۲۲ مبتلا، اکوادور با ۸۰ هزار و ۶۹۴ مبتلا، فیلیپین با ۸۰ هزار و ۴۴۸ مبتلا، سوئد با ۷۸ هزار و ۹۹۷ مبتلا، عمان با ۷۶ هزار و ۵ مبتلا، بولیوی با ۶۹ هزار و ۴۲۹ مبتلا، بلاروس با ۶۷ هزار و ۱۳۲ مبتلا، بلژیک با ۶۶ هزار و ۲۶ مبتلا، اوکراین با ۶۴ هزار و ۸۴۹ مبتلا، کویت با ۶۳ هزار و ۷۷۳ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۶۲ هزار و ۹۰۸ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۶۱ هزار و ۹۵۶ مبتلا، پاناما با ۶۰ هزار و ۲۹۶ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۸ هزار و ۹۱۳، هلند با ۵۲ هزار و ۹۴۶ مبتلا، سنگاپور با ۵۰ هزار و ۳۶۹ مبتلا و پرتغال با ۵۰ هزار و ۱۶۴ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای گواتمالا، رومانی، لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، سوئیس، غنا، قرقیزستان، ایرلند، آذربایجان، ژاپن، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، اتریش و مراکش تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.