| کد خبر: 213124 |

آغاز توسعه غربی خط ۴ مترو تهران با ۳ ایستگاه

مدیرعامل شرکت مترو تهران، از برنامه توسعه غربی خط ۴ مترو از ایستگاه ارم سبز به سمت خیابان چهارباغ به طول ۴ کیلومتر و با ۳ ایستگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران، از برنامه توسعه غربی خط ۴ مترو از ایستگاه ارم سبز به سمت خیابان چهارباغ به طول ۴ کیلومتر و با ۳ ایستگاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی امام، با اعلام برنامه توسعه غربی خط ۴ مترو تهران، گفت: توسعه غربی این خط از ایستگاه ارم سبز به سمت خیابان چهارباغ به طول ۴ کیلومتر و با ۳ ایستگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین ایستگاه پس از ارم سبز A۴-۵ نام دارد، اظهار داشت: ایستگاه مذکور در تقاطع خیابان پروانه با اتوبان علامه جعفری قرار گرفته و یک ایستگاه محلی است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران، افزود: ایستگاه A۴-۵ حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در صورت تامین منابع مالی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

امام با بیان اینکه دومین ایستگاه در برنامه توسعه غربی خط ۴ ایستگاهA۴-۶  نام دارد، گفت: این ایستگاه در تقاطع اتوبان آیت‌الله کاشانی با خیابان جنت آباد قرار دارد و تا کنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است. این ایستگاه با ایستگاه W۶ در خط ۶ به صورت تبادلی عمل می‌کند و نقش مهمی در جابه‌جایی مسافران بین خطوط ۴ و ۶ متروی تهران دارد.

وی با اشاره به آخرین ایستگاه در خط ۴ با نامA۴-۷  عنوان کرد: این ایستگاه در خیابان چهارباغ آخرین ایستگاه خط ۴ است؛ زیرا شیب زمین در این نقطه به ما امکان توسعه خط ۴ و ایجاد یک مسیر ارتباطی از طریق اتصال با خط ۷ را نمی‌دهد.

وی افزود: بر اساس طرح جامع حمل و نقل ریلی درون شهری پایتخت که در سال گذشته به تصویب رسید خط ۹ متروی تهران از اتوبان همت عبور کرده و با ایجاد یک مسیر ارتباطی، پوشش مناسبی را بین خط ۴ و ۷ ایجاد می‌کند.

امام با اشاره به این‌که توسعه غربی خط ۴ یک پروژه بسیار خاص است، اضافه کرد: این پروژه در سال ۸۹ به عنوان اولین پروژه تهاتری در متروی تهران کلید خورد و از طریق عقد قرارداد با پیمانکار در قبال ارائه یک پروانه ساختمانی و تامین بودجه از سوی پیمانکار آغاز به کار کرد.

امام ادامه داد: تونل‌های این بخش کاملاً آماده و تا ۹۰ درصد عملیات لاینینگ آن انجام شده اما روسازی آن هنوز انجام نشده است.

امام با اشاره به اینکه ایستگاه A۴-۷ دارای ۲ ویژگی است، گفت: این ایستگاه در جنوب اتوبان همت قرار گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است با ایجاد یک پیاده‌راه کوتاه، ارتباط بین این ایستگاه با پایانه مسافربری منطقه ۵ برقرار شود تا شهروندانی که از غرب تهران با اتوبوس به این نقطه می‌آیند به واسطه این پیاده‌راه به ورودی مترو دسترسی داشته باشند.

وی در پایان افزود: همچنین در بخش غربی این ایستگاه پایانه مسافربری غرب تهران وجود دارد. معاونت حمل و نقل و ترافیک قصد دارد این پایانه را به پارکینگی همانند پارکینگ بیهقی تبدل کند. در این صورت شهروندان می‌توانند با قرار دادن خودروهای خود در آن به ادامه مسیر با استفاده از ایستگاه  A۴-۷که یک ایستگاه جزیره‌ای است، بپردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    با سلام و خسته نباشید،
    احتراما" نظر به اینکه در سال 1388 طرحی مبنی بر راه اندازی مترو به اشتهارد ارائه شد ومسیرهای این خط نیز مشخص گردید لذا پس از 10 سال طرح مذکور راکد مانده.با توجه به رفت و امد زیاد شاغلین از استانهای تهران و البرز به شهرک های صنعتی اشتهارد که روزانه به دلیل نبود ناوگان مشخص ویا هزینه های بالای کرایه و صرف وقت زیاد در مسیر عاجزانه خواهشمندیم طرح مذکور را بازبینی جهت راه اندازی قرار دهید.قابل توجه است که شاغلین بسیار بسیار زیادی به اشتهارد از کرج تهران اندیشه ماهدشت محمد شهر صفا دشت و غیره روزانه به شهرک صنعتی اشتهارد در حال رفت و آمد هستند که به تازگی نیز شهرک صنعتی اشتهارد 2 نیز اضافه گردیده که به محض اتمام کارخانجات مطمئنا ظرفیت مسافر بیشتری را دارا می باشد.عاجزانه خواهشمندیم طرح خط مترو به اشتهارد را مورد بررسی قرار دهید.با تشکر.99.03.22