| کد خبر: 211458 |

گونه کمیاب سمور به طبیعت صومعه سرا باز گردانده شد

رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا گفت :یک قلاده سمور سنگی ، با همکاری یکی از حامیان محیط زیست رهاسازی و به دامن طبیعت باز گردانده شد.

تین نیوز

رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا گفت :یک قلاده سمور سنگی ، با همکاری یکی از حامیان محیط زیست رهاسازی و به دامن طبیعت بازگشت .
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر آزاد اظهار داشت: درپی گزارش مردمی مبنی برگرفتار شدن یک قلاده سمور سنگی در یک منزل مسکونی در روستای سه سار گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره به محل اعزام و حیوان گرفتار را پس از زنده گیری و اطمینان از سلامت کامل آن، به دامن طبیعت باز گرداندند.
وی با تقدیر از حامیان طبیعت و فرد اطلاع دهنده افزود : سمور سنگی یا سینه سفید دشمن اصلی طیور بومی محسوب می شود و برخی از روستاییان برای در امان ماندن طیورشان به این جانور آسیب می رسانند
وی خاطرنشان کرد: این دوستدار محیط زیست در اقدامی ارزشمند به رها سازی این جانور در طبیعت کمک کرد.
آزاد همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده جانوران وحشی با خودداری از اقدام خودسرانه مراتب را بلافاصله به ادارات و پاسگاههای محیط زیست شهرستان اطلاع دهند. 
سمور سنگی با نام علمی: Martes foina یکی از انواع سمورها است. سمور سنگی از نظر مشخصات فیزیکی شباهت زیادی به سمور جنگلی دارد اما اندازه آن کوچکتر است.
این نوع سمور جزو گونه های کمیاب در ایران محسوب شده و گوشتخواری شب فعال است و از  جوندگانی همچون موش و پرندگان کوچک و تخم مرغ نیز  تغذیه می کند.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که بخش وسیعی از مناطق چهارگانه حفاظتی سازمان ،در تالاب انزلی در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.