| کد خبر: 205604 |

کرونا به مرزهای ایران وارد نشده است

مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ بیماری با منشا ویروس کرونا در کشور گزارش نشده و در صورت مشاهده بیماری وزیر بهداشت و درمان موضوع را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

تین نیوز

مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ بیماری با منشا ویروس کرونا در کشور گزارش نشده و در صورت مشاهده بیماری وزیر بهداشت و درمان موضوع را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حمید اخوان روز یکشنبه در حاشیه  آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: نوارهای مرزی و فرودگاه‌های کشور از لحاظ بیماری با منشا ویروس کرونا کنترل می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد، کرونا به کشور ورود نکرده و  مردم به شایعات توجه نکنند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های متولی امنیت کشور مانند نیروی انتظامی بر شرایط کشور در مورد کرونا کنترل دارند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: عده ای نباید با دامن زدن به شایعات آرامش را از جامعه سلب کنند، تا این لحظه موردی از کرونا در کشور مشاهده نشده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در این استان به صورت روزانه به پایش و رصد مستمر روند بیماری ناشی از کرونا اقدام می کنند و بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه در تمام نقاط استان نظارت و کنترل می شود و براساس گزارش‌ها و بررسی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود تاکنون هیچ مورد ابتلاء به ویروس کرونا در این استان مشاهده نشده است.

مجمع سلامت به منظور درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه در مقوله سلامت اجتماعی شکل گرفته و امروز دومین مجمع سلامت استان سمنان با حضور  مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمدحسین سالاریان زاده مشاور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت و درمان و جمعی از مسوولان استان سمنان برگزار شد.

چین در تازه‌ترین آمار خود از تلفات کرونا اعلام کرد که شمار قربانیان آن در داخل این کشور به ۱۶۶۵ نفر و تعداد مبتلایان به ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. در بسیاری از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و نیز، آمریکا، استرالیا، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی این بیماری مشاهده شده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع یافت و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.