| کد خبر: 199491 |

سرمای صفر و زیرصفر درجه در 15 استان

به دلیل پایداری هوا، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد و همین امر موجب کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

تین نیوز

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 15 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: در سه روز آینده آسمان در مناطق زلزله‌زده صاف است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز تا پنج‌شنبه جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و به دلیل پایداری هوا، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد و همین امر موجب کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود. 

وی ادامه داد: از پنج‌شنبه تا دوشنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده داریم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب به کشور، بارش در این مناطق آغاز شده و انتظار داریم تا اواسط هفته آینده بارش‌ها در این مناطق ادامه داشته باشد. 

ضیائیان گفت: فردا و چهارشنبه شرق خلیج‌فارس، غرب دریای عمان و همچنین تنگه هرمز مواج است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در هفته جاری در نواحی زلزله‌زده شمال‌غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و کمینه دما در منطقه میانه بین (1-) و (4-) درجه و در سراب بین (6-) تا (8-) درجه پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سه روز آینده آسمان در مناطق زلزله‌زده صاف است، گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه تا دوشنبه آینده در مناطق مذکور افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی دو روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز پنج‌شنبه آسمان تهران کمی ابری و روز جمعه نیز نیمه‌ابری است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین اظهار داشت: فردا شهر کرد و همدان با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود.

ضیائیان یادآور شد: فردا در 15 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار و افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی، ‌توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.