| کد خبر: 196105 |

◄ تجربه یک شهروند از کلاهبرداری تحت نام سازمان راهداری

درخصوص تماس‌های تلفنی با هموطنان و مالکان خودروهای شخصی تحت عنوان«مرکز امداد خودرو یا اجرای طرح صدور کارت هوشمند» یا به عنوان کارمند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، به آگاهی می‌رساند این تماس‌ها ارتباطی با این سازمان ندارد.

تین نیوز

 در حالی‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای چندین بار نسبت به تماس تلفنی با مالکان خودرو برای صدور کارت هوشمند و اشتراک امداد خودروها هشدار داده و اعلام کرده است مردم مراقب کلاهبرداران باشند که به نظر می‌رسد این نوع کلاهبرداری همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز،به نظر می‌رسد استمرار تماس‌ها تحت عنوان جعلی سازمان راهداری و همچنین ادعای واهی تماس گیرندگان به اجبار دریافت کارت هوشمند یا اشتراک امداد خودرو برای مالکان خودروها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بر آن داشته است برای چندمین بار در خصوص تماس‌های تلفنی با مالکان خودرو در مورد صدور کارت هوشمند و ... ، هشدار دهد.

بر این اساس سازمان مذکور بار دیگر اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌های قبلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص تماس‌های تلفنی با هموطنان و مالکان خودروهای شخصی تحت عنوان «مرکز امداد خودرو یا اجرای طرح صدور کارت هوشمند» یا به عنوان کارمند سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، به آگاهی می‌رساند این تماس‌ها ارتباطی با این سازمان نداشته و هموطنان به لحاظ قانونی، اجباری برای دریافت مدارک مذکور ندارند.

به گزارش تین نیوز، این سازمان تاکید کرد: براین اساس هرگونه تماس تلفنی که از سوی اشخاص ناشناس جهت ارائه تسهیلات، خدمات امداد خودرو، تعمیرات و .... برقرار شود، از لحاظ این سازمان فاقد وجاهت قانونی است و کلاهبرداری تلقی می‌شود لذا هموطنان در مواجهه با این تماس‌های تلفنی، هوشیار باشند و مراتب را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شماره 141 اعلام نمایند.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که یک شهروند به بیان تجربه خود در این مورد پرداخت و خواستار پیگیری مدعی‌العموم در این زمینه شد.

به گزارش تین نیوز، شاهرخ ظهرابزاده اظهار کرد: از شماره «۳۶۰۵۸۳۷۷» فردی با بنده تماس گرفت و ادعا کرد از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تماس گرفته و گفت که کارت هوشمند خودرو آماده است.

وی افزود: فرد تماس گیرنده در پاسخ به سوال بنده که کارت هوشمند خودرو دیگر چیست؟ بیان کرد که «کارت وی آی پی» است.

ظهرابزاده گفت: از شخص تماس گیرنده آدرس خواسته و گفتم شخصاً برای دریافت کارت مراجعه می‌کنم اما جواب دادند که «شما آدرس بدهید تا کارت برایتان ارسال شود (حالا بماند که چگونه ایشان شماره پلاک و تلفن ما را دارند، اما آدرس را خیر)».

او اظهار کرد: سپس بنده پرسیدم  آیا این کارت هزینه دارد و پاسخ داده شد که بله و این هزینه ۲۶۰ هزار تومان است.

وی گفت: پس از قطع تماس از یک شماره دیگر با آن شماره تماس گرفتم و پرسیدم آنجا کجاست، گفتند سازمان حمل و نقل، سپس پرسیدم آدرس شما کجاست، گفتند بهارستان.

ظهرابزاده با تاکید بر این‌که شیوه‌های کلاهبرداری به‌طور دایم در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید به این موضوع توجه داشته باشد که این کلاهبرداران شماره پلاک خودرو و شماره تلفن مالکان را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.