| کد خبر: 193098 |

یونان خواستار آزادی کشتی انگلیسی شد

براساس بیانیه وزارت خارجه یونان، آتن بر این باور است که آزادی فوری خدمه و نفتکش " استنا ایمپرو " انگلیس در راستای احترام به قوانین بین الملل باید هر چه زودتر اجرا شود.

تین نیوز

وزارت خارجه یونان روز چهارشنبه از ایران خواست تا خدمه و نفتکش انگلیسی را آزاد کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزنامه گریک تایمز، وزارت خارجه یونان در بیانیه ای تاکید کرد که یونان به عنوان کشوری دریایی اهمیت زیادی برای اطمینان از آزادی ناوبری در همه جای دنیا قائل است.

براساس بیانیه وزارت خارجه یونان، آتن بر این باور است که آزادی فوری خدمه و نفتکش " استنا ایمپرو " انگلیس در راستای احترام به قوانین بین الملل باید هر چه زودتر اجرا شود.  

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب گذشته بنا به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

اقدامات غیرقانونی دولت انگلیس در حالی است که این کشور، ۱۳ تیرماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آبراه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت ترامپ توقیف کرده و خدمه این نفتکش همچنان در بازداشت بسر می برند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر خلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.