| کد خبر: 190590 |

رئیس هیأت مدیره کانون راهنمایان گردشگری کشور عنوان کرد:

کمبود راهنمایان مسلط به زبان‌های خاص در گردشگری ایران

‌رئیس هیأت مدیره کانون راهنمایان گردشگری کشور رشد فعلی صنعت درآمدزای گردشگری ایران را روندی لاک‌پشتی می‌خواند و کمبود زیرساخت‌های زبان‌های خاص در کشورمان را یکی از عوامل ضعف در این صنعت دانست.

تین نیوز

‌رئیس هیأت مدیره کانون راهنمایان گردشگری کشور رشد فعلی صنعت درآمدزای گردشگری ایران را روندی لاک‌پشتی می‌خواند و کمبود زیرساخت‌های زبان‌های خاص در کشورمان را یکی از عوامل ضعف در این صنعت دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌سعید با اشاره به این که راهنمایان تور در ایران از سطح سواد بالایی برخوردار هستند، می‌گوید: سطح سواد و تسلط راهنمایان تور در ایران بر حوزه‌های فرهنگی نسبتاً بالاست اما در حوزه‌های مختلف گردشگری به ویژه طبیعت‌گردی و ژئوتوریسم نیازمند تقویت و ارتقای دانش بیشتری هستیم.

وی با بیان این که بعضاً گناه عدم تسلط برخی از مسئولان به پای راهنمایان گردشگری نوشته می‌شود، می‌گوید: در برخی از مراسم‌ها و تورها که بعضاً شاهد برخی از آن‌ها در کشور نیز هستیم، از افرادی به عنوان راهنمایان گردشگری استفاده می‌شود که در واقع نه تنها راهنمای گردشگری نیستند بلکه از تخصص‌های غیرمرتبطی نیز برخوردارند.

این مسئول با اشاره به عدم تأمین زیرساخت‌های زبان‌های خاص به عنوان یکی از مشکلات فعلی گردشگری کشورمان، می‌گوید: در حالی زیرساخت‌های ارتباطی و سرمایه‌گذاری با کشورهای بزرگ گردشگری به ویژه چین در حال فراهم شدن است که هنوز در زمینه زبان‌های خاص بویژه زبان چینی دچار ضعف هستیم.

وی جذب راهنمایان گردشگری مسلط به زبان‌های خاص را یکی از ملزومات توسعه این صنعت در کشورمان عنوان می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر ۸۹۰۰ کارت زبان انگلیسی برای راهنمایان گردشگری کشور صادر شده است اما تعداد بسیاری محدودی در دیگر زبان‌های خارجی آموزش دیده‌اند.

حاجی‌سعید بکارگیری راهنمایان گردشگری مسلط به زبان انگلیسی در زبان‌های خاص را یکی از اقدامات مهم در حوزه گردشگری می‌داند و می‌گوید: روند فعلی رشد گردشگری کشورمان روندی لاک‌پشتی است و جذب گردشگر در آن نسبت به رشد دنیا، وضعیت مساعدی ندارد لذا تأمین زیرساخت‌ها به منظور توسعه سرمایه‌گذاری پایدار در این بخش ضروری است.

رئیس تشکل‌های گردشگری استان یزد در ادامه حرکت مواج رشد گردشگر در ایران را یکی از عوامل سردرگمی سرمایه‌گذاران این بخش بیان و در این باره خاطرنشان می‌کند: رشد گردشگر در بیشتر دنیا روندی صعودی دارد ولی در کشورمان به علت برخی نوسانات به صورت مواج در حرکت است و تبعات این نوع رشد نیز سردرگمی سرمایه‌گذاران و عدم تأمین مناسب زیرساخت‌های این صنعت را به دنبال دارد.

البته «سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد نیز برقراری ارتباطات بیشتر بین ایران و چین را یادآور می‌شود ولی در حین حال از ضعف در زمینه زبان‌های خاص خارجی در راستای این تعاملات می‌گوید.

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رفع مشکل کمبود زیرساخت‌های زبان چینی در یزد، اظهار می‌کند: هفت نفر متشکل از تعدادی راهنمای تور و افرادی غیرراهنما در همین راستا به کشور چین اعزام و مقیم شدند تا بتوانند به طور کامل به زبان چینی مسلط شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با بیان این که تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ نفر در زمینه زبان چینی در یزد مسلط خواهند شد، می‌گوید: در حال حاضر دو نیروی مسلط به زبان چینی در یزد فعال هستند و تا پایان سال به تعداد کافی افراد مسلط به زبان چینی در شهر جهانی یزد خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.