| کد خبر: 185862 |

◄ نقش استارتاپ‌های هواشناسی در کاهش صدمات ناشی از حوادث طبیعی

استارتاپ‌های هواشناسی اطلاعات دقیقی در اختیار دست اندر کاران خطوط هواپیمایی، صنعت حمل‌ونقل زمینی و دریایی، صنعت گردشگری، صنایع ساخت و ساز ، شهرداری‌ها و شرکت های بیمه قرار می‌دهند.

تین نیوز

یک کارشناس مطالعات  اقتصادی و بیمه در تشریح نقش استارتاپ‌های هواشناسی و خدمات بخش خصوصی در کنترل مخاطرات حوادث طبیعی و تغییر اقلیم، گفت: چندین سال است که استارتاپ‌های حوزه پیش‌بینی آب و هوا، در کنار سازمان‌های آب و هواشناسی دولتی و شیوه‌های سنتی، به رصد دقیق گزارش وضعیت آب و هوا می‌پردازند و اطلاعات تولیدی خود از روند تغییرات آب و هوا را در هر مناطق  کوچک یا وسیع در قاره‌های جهان در اختیار دست‌اندرکاران خطوط هواپیمایی، صنعت حمل‌ونقل زمینی و دریایی، صنعت گردشگری، صنایع ساخت و ساز، شهرداری‌ها و شرکت‌های بیمه  قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  قاسم حاجی‌زاده افزود: واقعیت این است که با روند گرم شدن هوا، تغییرات آب و هوایی شدید، شرکت‌هایی که از عوارض و پیامدهای زیانبار حوادث و خسارت‌های مالی و جانی کارکنان و کاربران خود تهدید می‌شوند را نگران کرده و نیازمند اطلاع دقیق از  شرایط آب و هوایی کوتاه و بلند مدت مناطق فعالیت خود هستند.

وی با بیان این مطلب که در بیش‌تر مواقع ریسک‌های پیش‌رو با این قبیل اقدامات حذف و یا به حداکثر ممکن، کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: اطلاعات تولیدی مستمر این استارتاپ‌ها برای برنامه‌ریزی‌های سفر، برگزاری مراسمات مختلف و نیز اقدامات احتیاطی برای حفاظت از اموال، توسط شهروندان و شهرداری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و ضریب خسارت‌های مالی و بدنی با این اطلاعات کاهش پیدا می‌کند.

 حاجی‌زاده با تاکید بر این نکته که، شرکت‌های بیمه، یکی از اصلی‌ترین مشتریان این استارتاپ‌ها به شمار می‌آیند، گفت: شرکت‌های بیمه بعد از وقوع بلایای طبیعی، خسارت‌های بالایی را به بیمه شدگان پرداخت می‌کنند،  بنابراین شرکت‌های بیمه با استفاده از اطلاعات این استارتاپ‌ها ، مانع از سواستفاده بیمه‌شدگان خواهند شد.

به گفته وی، شرکت‌های استارتاپ حوزه آب و هوا، ثانیه به ثانیه مناطق مختلف حتی در اندازه‌های یک خیابان یا مزرعه را رصد و روزانه صد بار اطلاعات اعلام و در طول سال به دقت فعالیت می‌کنند. استارتاپ‌های آب و هواشناسی، به‌وسیله کارشناسان این رشته تاسیس و فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند بخش عمده از درآمد خود را  از طریق در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق تولیدی به بخش‌های مختلف از جمله شهرداری، هواپیمایی، جاده‌ای و پلیس کسب کنند.

کارشناس مطالعات  اقتصادی و بیمه با انتقاد از برخی برخوردهای شرکت‌های بیمه‌گذار در نحوه تخصیص منابع جبران خسارت در اختیار کاربران، خاطرنشان کرد: متاسفانه شنیده‌ها حاکی از این است که برخی شرکت‌های بیمه به هر بهانه‌ای از پراخت خسارت به بیمه‌گذار طفره می‌روند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.