| کد خبر: 137916 |

معاون دفتر صنایع خودرو وزیر صنعت در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ مردم باید هزینه استفاده از خودروی بهتر جایگزین پراید را بدهند

این روزها که اکثر مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به حذف پراید با حفظ منافع مصرف کنندگان رضایت دارند، اما به نظر می‌رسد تولید کننده این مدل خودرو که گفته می‌شود در تلاش به منظور یافتن جایگزینی برای پراید است، عجله‌ای برای تعطیلی خطوط تولید آن ندارد.

تین نیوز

این روزها که بیشتر مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به حذف پراید با حفظ منافع مصرف کنندگان رضایت دارند، اما به نظر می‌رسد تولید کننده این مدل خودرو که گفته می‌شود در تلاش به منظور یافتن جایگزینی برای پراید است، عجله‌ای برای تعطیلی خطوط تولید آن ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، رنوکوئید گزینه جدی برای جایگزینی پراید است که در اختلاف قیمت فاحشی با این مدل خودرو است که می‌تواند عاملی باشد تا خرید آن در کشور، با استقبال کمتری روبه‌رو باشد.

اما معاون وزیر صنعت  در دفتر صنایع خودرو، گذر از یک خودرو به برند برتر را مسلتزم هزینه کرد از سوی متقاضیان می‌داند و می‌گوید: جایگزین پراید با تکنولژی جدید و آپشن‌های ویژه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و قابل مقایسه با پراید نخواهد بود.

عزیزالله گودرزی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، افزود: استفاده از استانداردهای عملکردی بالا به‌طور قطع ارزان نخواهد بود، چنان‌چه خودرویی با کیفیت بالاتر مد نظر مصرف کننده باشد طبعا باید هزینه آن را نیز پذیرا باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که «دوران گذار را پیش‌تر کشورهای پیشرفته دنیا پشت سر گذاشته‌اند هزینه آن را نیز پرداخته‌اند»، تصریح کرد: دوران گذار باید در صنایع طی شود که صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در مقیاس خوبی نیز صورت بگیرد زیرا انتظار مردم از خودرو نسبت به سال‌های گذشته تغییرات خوبی داشته است.

معاون وزیر با تاکید بر این مهم که، براساس اطلاعات شرکت سازنده پراید روش‌های خاصی را برای متعادل کردن قیمت رنوکوئید در نظر دارد، ابراز داشت: اگر مردم خودرو خوب‌تر و ایمن‌تر را به پراید ترجیح می‌دهند باید حتما، هزینه بیشتری را بپردازند و به این رابطه در اقتصاد ارتباط بین عرضه و تقاضا گفته می‌شود.

گودرزی با گریزناپذیر بودن پایان عمر پراید، یادآورشد: باید خودروئی جایگزین پراید سود تا قادر باشد، علاوه بر دارا بودن فن‌آوری روز خودروسازی از عملکرد و استانداردهای بین‌المللی نیز برخوردار بوده  و آنها را پیش از ورود به بازار فروش ایران پاس کرده باشد.

وی قابل رقابت بودن خودرو جایگزین پراید با تولیدات شرق آسیا، کره و C.I.S را یکی دیگر از ویژگی‌های آن عنوان کرد و گفت: باید به منظور کاستن از قیمت خودروی یاد شده، از محل ارز صادراتی تسهیلاتی را در اختیار تولیدکننده قرار داد تا با متعادل شدن هزینه تولید، خودرو با قیمت مناسبی به مصرفکننده عرضه شود.

معاون دفتر صنایع خودرو وزیر صنعت در پایان از همراهی این وزارتخانه با مردم و تولیدکنندگان برای دست‌یابی به محصولی کیفی با قیمت مناسب خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.