| کد خبر: 270750 |

ترکیه، دوبی و عراق ۳ مقصد اول سفرهای خارجی در نوروز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ترکیه، دوبی و عراق را ۳ مقصد اول مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ترکیه، دوبی و عراق را ۳ مقصد اول مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نشست خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و با اشاره به شرایط متفاوت نوروز امسال گفت: شهر فرودگاهی امام(ره) در پروازهای ایرلاین های خارجی ۳۱ درصد افزایش مسافر و ۲۵ درصد افزایش پرواز را تجربه کرد.

چلندری ادامه داد: امسال ۳ هزار و ۹۹۴ پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) به نقاط مختلف دنیا انجام شد و ۶۲۵ هزار و ۷۲۵ نفر از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سفر خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بار تجاری مسافران در نوروز امسال ۴۵ درصد رشد داشت، افزود: ۱۴ شرکت هواپیمایی داخلی و ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه امام(ره) فعالیت کردند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سهم پروازهای شرکت های خارجی در ایام نوروز را ۴۶ درصد با هزار و ۸۲۰ پرواز و سهم شرکت های داخلی را ۵۴ درصد با ۲ هزار و ۱۷۴ پرواز اعلام کرد.

ترکیه، دوبی و عراق ۳ مقصد اول مسافران هوایی در نوروز 

به گفته چلندری، بیشترین مقاصد پروازی به ترتیب ترکیه، دوبی و عراق بوده و ۹۳۹ پرواز به ترکیه با ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ مسافر انجام شده و سهم ۲۹ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ۵۳۲ پرواز با ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ مسافر نیز به دوبی انجام شده و سهم ۱۴ درصدی پروازها و ۱۷ درصدی مسافران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) ادامه داد:  ۴۸۸ پرواز با ۶۸ هزار و ۸۰۰ مسافر به مقصد عراق انجام شده که ۱۱ درصد سهم مسافران را به خود اختصاص داده است.

چلندری با اشاره به برقراری پرواز مستقیم به ۵۸ تا ۶۸ مسیر گفت: بیشترین پروازها را ماهان با ۴۸۹ سورتی پرواز انجام داده و سهم ۱۲.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ترکیش ایر با ۳۹۳ پرواز و ۱۰ درصد سهم پروازها، شرکت قشم ایر با ۲۸۲ پرواز و ۸ درصد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴۷ پرواز و ۷ درصد از سهم پروازها در رتبه های بعدی قرار دارند.

چلندری با بیان اینکه تاخیرات پروازهای امسال به زیر ۲۰ دقیقه رسید، گفت: تاخیرات زیر ۳۰ دقیقه، تاخیرات عملیاتی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: امسال با هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری در صدور مجوزها، پرواز کنسلی به هیچ عنوان نداشتیم و در ۳۰ شب ماه رمضان هرشب ۱۵۰۰ وعده افطاری ساده و همچنین بسته های فرهنگی میان مسافران توزیع شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.