| کد خبر: 231691 |

فرودگاه امام خمینی (ره) اولین فرودگاه بین‌المللی ایران با قابلیت ترانزیت خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی (ره)، این مجموعه به اولین فرودگاه بین‌المللی ایران با قابلیت ترانزیت تبدیل خواهد شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث ترمینال ۲ فرودگاه امام خمینی (ره)، این مجموعه به اولین فرودگاه بین‌المللی ایران با قابلیت ترانزیت تبدیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه پروژه تأمین مالی، طراحی، ساخت، راه‌اندازی، بهره‌برداری و انتقال فاز اول پایانه مسافری شماره ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه توسعه یک فرودگاه بین‌المللی مناسب در ایران باید ۲۰ سال پیش آغاز می‌شد، گفت: با احداث ترمینال جدید، فرودگاه امام خمینی (ره) اولین فرودگاه بین المللی ایران با قابلیت ترانزیت خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ۵۰۰ میلیون مسافری غرب آسیا در حوزه هوانوردی، ادامه داد: ظرفیت ۱۰۰ میلیون مسافر در سال که برای فرودگاه امام خمینی (ره) پیش‌بینی شده است، یک ظرفیت حداقلی است و باید بیشتر شود.

اسلامی با اشاره به وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جوار فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: روز چهارشنبه هیات دولت وضعیت سهمیه تجاری منطقه آزاد را تصویب کرد و از امروز این منطقه می‌تواند به عنوان منطقه آزاد فعالیت کند. به این ترتیب امیدواریم یک هاب قدرتمند اقتصادی حول محور فعالیت هوانوردی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شکل بگیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.