| کد خبر: 231666 |

تفاهم‌نامه تامین مالی احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) منعقد شد

تفاهم‌نامه تامین مالی احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسد.

تین نیوز

تفاهم‌نامه تامین مالی احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  شنبه ۸ خرداد ماه مراسم امضای تفاهم‌نامه پروژه تأمین مالی، طراحی، ساخت، راه‌اندازی، بهره‌برداری و انتقال فاز اول پایانه مسافری شماره ۲ در سالن همایش هتل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای در قالب BOT به ارزش ۲ میلیارد یورو برای احداث فاز اول ترمینال جدید فرودگاه بین شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شرکت فرودگاه‌ها و بانک پاسارگاد به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک پاسارگاد ۸۰ درصد و شرکت شهر فرودگاهی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هرکدام ۱۰ درصد از تامین مالی احداث این ترمینال را بر عهده خواهند داشت.

ظرفیت کنونی فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۰ تا ۱۲ میلیون مسافر در سال است، اما با احداث فاز اول ترمینال جدید با ظرفیت ۲۵ میلیون نفر، ظرفیت کل فرودگاه به بیش از ۳۵ میلیون نفر در سال خواهد رسید. ظرفیت فاز نهایی این طرح ۱۱۰ میلیون مسافر در سال است.

برای احداث این ترمینال ۶۰۰ هکتار زمین تخصیص داده شده و فاز اول ترمینال در مساحتی معادل ۴۱۰ هزار متر مربع تاسیس می‌شود. همچنین اپرون این ترمینال در ۱۰۰ هکتار زمین ایجاد شده و ظرفیت پارک ۷۰ هواپیما را خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث فاز اول ترمینال در یک بازه ۴۸ ماهه انجام خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از مدیران سازمان‌های مربوطه حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.