| کد خبر: 200879 |

زیر‌ساخت‌های لازم برای تبدیل به‌هاب اول باری منطقه درحال انجام است

به موجب ماده ١٦٦ برنامه پنجم توسعه کشور، شهر فرودگاهی امام‌خمینی باید به‌ هاب اول باری و‌هاب دوم مسافری منطقه تبدیل شود.

تین نیوز

به موجب ماده ١٦٦ برنامه پنجم توسعه کشور، شهر فرودگاهی امام‌خمینی باید به‌ هاب اول باری و‌هاب دوم مسافری منطقه تبدیل شود.

فرزاد یادگاریان، قائم‌مقام منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: درحال‌حاضر ۲۰۰ هزار تن کالا در شهر فرودگاهی جابه‌جا می‌شود که باید در سند طرح جامع در سال ۲۰۴۶ رقم ۴/ ۱ میلیون تن جابه‌جایی داشته باشیم. درحال احداث زیرساخت‌های لازم برای این موضوع هستیم تا بتوانیم به این هدف برسیم.

وی افزود: براساس سند منتشرشده توسط سازمان ملل،‌ یکی از بنادر خشک جهان، شهر فرودگاهی امام‌خمینی است و مشاور شهر فرودگاهی امام‌خمینی مطالعاتی را در این زمینه انجام داده است.  یادگاریان در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی کشور یعنی راه‌آهن تهران-بندرعباس از کنار این بندر خشک عبور می‌کند که با احداث خط فرعی ریلی زمینه اتصال این بندر خشک به راه‌آهن سراسری و تسهیل مراودات تجاری درحال انجام است. قائم‌مقام منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی درباره موقعیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی گفت: شهر فرودگاهی امام‌خمینی به علت موقعیت ژئو اکونومی و با توجه به سند آمایش لجستیک، به‌عنوان یکی از چهار منطقه شهر لجستیک ایران انتخاب شده است.  وی درباره امکانات شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: شهر فرودگاهی سه منطقه هوانوردی، آزاد و ویژه دارد.

منطقه آزاد آن تابع قوانین دیگر مناطق آزاد کشور است. در منطقه آزاد پذیرای همه سرمایه‌گذاران هستیم و به همین علت پهنه لجستیک و تولید، پهنه اداری و تجاری، پهنه صنایع خلاق و پهنه صنایع نوین را اختصاص داده‌ایم.  یادگاریان افزود: براساس طرح جامع مصوب شهر فرودگاهی الزام شده که صنایع ‌های‌تک و سبز درون شهر فرودگاهی جانمایی شوند. قرار است در یکی از پهنه‌های منتخب منطقه آزاد شهر فرودگاهی مرکز بانک و بیمه تاسیس شود. این مراکز در مناطق آزاد فرودگاهی شهرهایی مانند هنگ‌کنگ، نیویورک، لندن وسنگاپور وجود دارد. در منطقه خاورمیانه هم فقط در مناطق آزاد فرودگاهی دبی و ترکیه است که مراکز بانک و بیمه را دارد. قصد داریم مرکز بانک و بیمه در شهر فرودگاهی راه‌اندازی کنیم و از همه بانک‌ها و بیمه‌ها دعوت کرده‌ایم. وی در ادامه گفت: در بخش لجستیک و تولید پذیرای فعالان اقتصادی هستیم به همین منظور کد اختصاصی گمرک به شماره ۱۰۱۱۰ به گمرک منطقه آزاد اختصاص داده شده و درحال‌حاضر مراودات، واردات، صادرات و ترانزیت در این منطقه صورت می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.