| کد خبر: 182582 |

◄ بهره‌برداری از فاز اول منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام در اردیبهشت 98

برنامه‌ریزی‌ها برای احداث بندر خشک به وسعت 150 هکتار در منطقه آزادشهر فرودگاهی امام‌خمینی در حال انجام است و مصمم هستیم تا هر 4 ماه، یک‌فاز جدید را در این منطقه به بهره‌برداری برسانیم و فاز اول نیز در اردیبهشت‌ماه سال 98 آماده بهره‌برداری خواهد بود و پس‌ازآن کلنگ‌زنی فازهای بعدی انجام خواهد شد.

تین نیوز

جلسه مشترک مدیران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌خمینی و معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی، علی رستمی رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی  در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای احداث بندر خشک به وسعت 150 هکتار در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌خمینیدر حال انجام است و مصمم هستیم تا هر 4 ماه، یک‌فاز جدید را در این منطقه به بهره‌برداری برسانیم و فاز اول نیز در اردیبهشت‌ماه سال 98 آماده بهره‌برداری خواهد بود و پس‌ازآن کلنگ‌زنی فازهای بعدی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهر فرودگاهی هم‌چون نزدیک بودن به پایتخت کشور گفت: وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در شهر فرودگاهی باعث شده تا مکان مناسبی برای منطقه آزاد باشد.

در ادامه محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه مناطق آزاد تجاری_صنعتی ضمن بیان ظرفیت‌های موجود در شهر فرودگاهی امام‌خمینی از همکاری‌های دبیرخانه مناطق آزاد و شهر فرودگاهی برای رونق بخشیدن به منطقه آزاد  این مجموعه خبر داد.

وی با  قدردانی از مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی  برای تشکیل این جلسه، اظهار داشت: موقعیت مناسب و هم‌چنین زیرساخت‌های حمل‌ونقلی زمینی و هوایی که در شهر فرودگاهی وجود دارد از نکات مثبت برای منطقه آزاد در اینجاست که می‌تواند به صادرات آسان کالا نیز کمک شایانی کند و شهر فرودگاهی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در آن دیده می‌شود، به‌عنوان یکی از مناطق اصلی برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه مناطق آزاد با اشاره به ظرفیت شهر فرودگاهی در خصوص توسعه گردشگری در کشور خاطرنشان کرد: این مجموعه می‌تواند به‌عنوان هاب توزیع‌کننده گردشگر داخلی و خارجی عمل کند.

رستمی گفت : فاصله کوتاه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌خمینی با تهران می‌تواند شرایط را برای جذب شرکت‌های نوآور و خلاق منطقه جهانی فراهم کرده و مرکز منطقه‌ای این شرکت‌ها می‌تواند در شهر فرودگاهی امام‌خمینی مستقر شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد-تجاری علاقه‌مند ‌است تا هر چه سریع‌تر بتواند مراکز نوآوری و صنایع خلاق و فرهنگی را در مناطق آزاد ازجمله منطقه آزادشهر فرودگاهی امام‌خمینی راه‌اندازی کند.

این مقام مسئول در خصوص هسته پیشران و مزیت‌های آن برای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: این مجموعه می‌تواند به صادرات صنایع فرهنگی و خلاق کشور کمک کند.

همچنین حسین تاجیک عضو هیات مدیره و مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این جلسه گفت: منطقه آزادشهر فرودگاهی بستری را  برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور به وجود آورده و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل منطقه آزادشهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.