| کد خبر: 170527 |

وزیر راه و شهرسازی:

◄ شهر فرودگاهی امام بزرگ‌ترین پروژه کشور است

وزیر راه و شهرسازی دسترسی‌های متنوع را یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با تحریم‌ها اعلام کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با ناحق خواندن تحریم‌های آمریکا ایجاد تنوع در دسترسی‌ها را یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با تحریم‌ها اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز عباس آخوندی در مراسم افتتاح هشت پروژه توسعه‌ای و عمرانی در شهر فرودگاهی امام‌خمینی در یک سخنرانی عنوان کرد: یکی از راهکارهای ایستادن در برابر فشارهای آمریکا ایجاد دسترسی‌های متنوع در تمام کشور است. قاعدتا یکی از کارهایی که در شهر فرودگاهی امام هم صورت می‌گیرد ایجاد دسترسی متنوع و رقابت‌پذیر است که در نهایت به ما کمک می‌کند مقاومت درستی در مقابل فشارهای ناحق داشته باشیم و بهتر عمل کنیم.

 وزیر راه؛ شهر فرودگاهی امام را بزرگ‌ترین پروژه کشور قلمداد کرد و افزود: شهر فرودگاهی امام قطعا از تمام پروژه‌های بزرگ در حوزه نفت، گاز، مخابرات و... مهم‌تر و بزرگ‌تر است.

وی در ادامه افزود: پروژه شهر فرودگاهی یکی از تاثیرگذارترین پروژه‌هایی است که می‌تواند در بهبود زندگی مردم و ساماندهی شهر تهران اثر بسیار عمیقی بگذارد اما متاسفانه این پروژه در آغاز خوب تعریف نشد و بیشتر به یک ترمینال و باند سر باز تقلیل داده شد.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایده‌های میانه راه مطرح شدند، اما به دلیل عدم ترسیم نقشه راهی باچشم‌انداز مناسب موفق نشد، خاطرنشان کرد: باید از ابتدا  با نقشه راه می‌دانستیم که می‌خواهیم در اینجا چه‌کاری را انجام بدهیم و پروژه‌ها را به‌عنوان تکه‌های پازل‌ با توجه به نقشه راه اجرا می‌کردیم. باید در شهر فرودگاهی امام تاسیسات بسیار بزرگ حمل‌و‌نقلی برای آینده ایران ایجاد شود.
 
آخوندی بیان کرد: خوشبختانه ما طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی را تصویب کردیم. اکنون می‌دانیم که آخر کار در این مجموعه حدود ۱۴‌هزار هکتاری چه ساختمان‌ها و کسب و کارهایی باید مستقر باشند.
 
وزیر راه با تاکید بر اینکه در شهر فرودگاهی امام هزاران میلیارد تومان پروژه قابل تعریف است، تصریح کرد: نکته بسیاری مهمی که ما در اینجا تعریف کردیم این است که شهر فرودگاهی امام باید به دو طرح بزرگ دیگر متصل شود.
آخوندی با اشاره به اینکه در طراحی شبکه جدید حمل‌ونقلی تهران و حومه نقش بسیاری مهمی برای فرودگاه امام پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: وصل شدن شهر فرودگاهی به حمل‌و‌نقل جاده‌ای یکی دیگر از اولویت‌ها است. 
آخوندی با بیان اینکه ساماندهی شهر تهران مکررا مطرح می‌شود، گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ساماندهی شهر تهران داشته باشد، شهر فرودگاهی امام است. پیش‌بینی می‌شود بارانداز عمده و بزرگ شهر تهران به جنوب شرقی شهر فرودگاهی امام منتقل شود.

او گفت: این کار مفهومش این است که بیش از ۸۰۰ هکتار زمین در تهران آزاد خواهد شد و روزی از تردد ۲۵هزار وسیله نقلیه بزرگ در تهران که آلودگی بسیاری تولید می‌کنند، جلوگیری خواهیم کرد.

وزیر راه تاکید کرد: شهر فرودگاهی امام نیازمند سرمایه‌گذاری عظیمی است، تلاشی که در این مدت داشتیم این بود که به‌جای افتتاح پروژه‌های بسیار پرشتاب، به‌دنبال نقشه پایه‌ای برای شهر فرودگاهی امام باشیم.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام باید بتواند در جهت منطقه آزاد دارای فناوری‌های نوین شود، عنوان کرد: مدیران شهر فرودگاهی امام باید در راستای هوشمندسازی فرودگاه حرکت کنند تا با فرودگاه‌های جهان قابل رقابت باشد.

آخوندی به زمان افتتاح ترمینال سلام نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم این ترمینال در موعد مقرر و اواخر تابستان افتتاح شود.

او ابراز کرد: ترمینال ایرانشهر هم یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیر کشور  و با ظرفیت ۲۵‌میلیون مسافر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.