| کد خبر: 156981 |

علی عسگری عنوان کرد؛

◄ ارتقای ایمنی سطوح پروازی فرودگاه امام

عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ایمنی پروازها همواره یکی از نکات حائز اهمیت در مجموعه شهر فرودگاهی امام است از انجام عملیات friction test (آزمون اصطکاک) سطوح پروازی در فرودگاه امام خمینی خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ایمنی پروازها همواره یکی از نکات حائز اهمیت در مجموعه شهر فرودگاهی امام است از  انجام عملیات friction test (آزمون اصطکاک) سطوح پروازی در فرودگاه امام خمینی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز؛ علی عسگری با اشاره به این اقدام معاونت امور فرودگاهی براساس الزامات بین‌المللی ایکائو و قوانین مطرح در انکس ۱۴ خاطر نشان کرد: در این نوبت با توجه به الزامات مطرح در این انکس تمام قسمت‌های در هر چهار باند عملیاتی فرودگاه شامل باندهای ( ۱۱ راست-چپ) و ۲۹( راست-چپ) مورد تست و ارزیابی اصطکاک قرار گرفت در حالی که درگذشته، صرفاً مناطق TDZ باندها مورد تست قرار می‌گرفت.

براساس منشور ایکائو در انکس 14 خصوصیات فرودگاه‌های بین‌المللی از نظر حداقل طول و عرض و استقامت باند و تاکسی روها و سایر محموله‌های فرودگاهی و همچنین مقررات بین‌المللی احتراز از نصب موانع در فرودگاه‌ها و نیز حداقل احتیاجات آتش‌نشانی و بعضی از سایر خدمات فرودگاهی درج شده است.

انکس‌های ICAO،حاوی مقررات بین‌المللی هواپیمایی کشوری است که بصورت مقررات توصیه شده طبق ماده 37 پیمان شیکاگوتوسط ICAO تهیه و منتشر می‌شود.

به گزارش دفتر ارتباطات، رسانه و اموربین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، این مقام مسئول در شهر فرودگاهی امام تاکید کرد: عملیات تست اصطکاک سطوح پروازی حداکثر هر شش ماه یک‌بار (در صورت عدم وجود دستگاه در فرودگاه و هر دو ماه یک‌بار در صورت وجود دستگاه در فرودگاه) با در نظر به استانداردهای موجود و تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)،  علاوه بر مواقع بارندگی و برف می‌بایست صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.