| کد خبر: 145102 |

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مطرح کرد:

آخرین وضعیت آماده سازی و تجهیز سالن ۶۰۰۰ نفری ویژه استقبال از حجاج

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آماده سازی سالن ۶ هزار متری در کنار پارکینگ شماره سه این فرودگاه جهت استفاده از بازگشت حجاج ایران از سرزمین وحی خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آماده سازی سالن ۶ هزار متری در کنار پارکینگ شماره سه این فرودگاه جهت استفاده از بازگشت حجاج ایران از سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، «مهدی علی عسگری» اظهار داشت: از نیمه تیر ماه که اعزام حجاج به سرزمین وحی قطعی شد، برنامه ها برای عملیات انتقال حجاج در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سرعت و دقت آغاز شد.

وی گفت: پس از بررسی های صورت گرفته و به دلیل تاکیدات و دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مداوم و ویژه رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر ایجاد فضایی جداگانه و متناسب با حال و هوای این سفر معنوی، بخش غربی سالن بوردینگ ترمینال مسافری شماره یک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مساحت ۱۲ هزار متر مربع برای اعزام زائران به سرزمین وحی انتخاب شد.

علی عسگری بیان کرد: برای آماده سازی سالن حج تنها دو هفته زمان داشتیم و در مرحله نخست کار استقرار و تجهیز گیت های سپاه، نیروی انتظامی، پلیس گذرنامه و کانترهای پذیرش زائران را انجام دادیم و با استفاده از دیوارهای پیش ساخته سالن حج از بخش عمومی ترمینال مسافری موجود جداسازی شد.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در ادامه تجهیز سالن حج، یک نمازخانه بسیار زیبا در این سالن احداث شد و سیستم های لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی برای حجاج نیز در سالن نصب شد و سامانه اطلاعات و اعلان وضعیت پرواز نیز به صورت مجزا از ترمینال در این قسمت انجام گرفت.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، آسفالت محوطه بیرونی سالن حج برای تردد وسائل نقلیه بود که این کار در ۱۲ ساعت به پایان رسید و تعداد ۲۰ ویلچر نیز برای جابجایی زوار کم توان از محوطه بیرون سالن تا ورودی به هواپیما تهیه شد و همچنین در سالن حج فرودگاه سیستم های عابر بانک و پرداخت عوارض خروج از کشور و فروشگاه لوازم مورد نیاز حجاج ایجاد شد.

علی عسگری با بیان اعزام بیش از ۲۴ هزار زائر از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عربستان توسط ۹۹ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» گفت: امسال برای راحتی حجاج، کلیه زائران از طریق پل های تلسکوپی سوار هواپیما شدند که این امر علاوه بر راحتی بیشتر موجب صرفه جویی در وقت زائران نیز شد.

وی گفت: برای میزبانی از حجاج در هنگام ورود به کشور نیز یک سالن ۶ هزار متری در پارکینگ شماره سه در حال احداث و تجهیز است که بهره برداری از آن همزمان با عملیات بازگشت زائران آغاز می شود.

امسال از ۲۰ فرودگاه کشور بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند که بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن از آنها از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان سعودی شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک هوانورد 0 0

    حضرات 4 ساله دارن ترمینال میسازن ، اون رو کامل کنن این پیشکش