| کد خبر: 30670 |

رئیس سازمان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ تهیه طرح جامع برای دسترسی اقشار آسیب‌پذیر در زمان بحران

تین نیوز | رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به طرح شورای شهر مبنی بر تهیه لایحه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، موارد اضطراری و دسترسی اقشار آسیب پذیر در مترو و زیر سطح، شهرداری تهران در حال تهیه طرح جامع است.

احمد صادقی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به طرح شورای شهر تهران مبنی بردو فوریت تهیه لایحه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، موارد اضطراری و دسترسی اقشار آسیب پذیر در زیرسطح اظهار داشت:  شهرداری در حال تهیه یک طرح جامع در برابر لایحه دو فوریتی شورای شهر تهران است زیرا در امداد رسانی، اقشار آسیب پذیر در اولویت هستند و بر همین اساس باید در زمان عادی شرایط لازم برای دسترسی اقشار آسیب پذیر مانند طراحی راه ویژه معلولان را فراهم کرد.

وی افزود: طبق این طرح، نه تنها زیر سطح شهر بلکه شریان‌های درجه های 1 و  2 و راه های شهر تهران شناسایی و در زمان نیاز برای وسایل نقلیه امدادی بازگشایی شود. همچنین با مطالعه تونل ها و پل های شهر تهران، آنهایی که به مقاوم سازی نیاز دارند شناسایی و اقدامات لازم اعمال می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: تجهیزات امداد و نجات در زیر سطح با امکانات عادی متفاوت است و در حال حاضر نه تنها شهرداری تهران بلکه نهادهایی همچون اورژانس و سایر سازمان های متولی امداد و نجات نیز با فقدان این تجهیزات روبرو هستند.

صادقی تصریح کرد: برای مدیریت بحران باید حمل و نقل را به دو دسته حمل و نقل پایدار و حمل و نقل درگیر بحران تقسیم کرد که در سازمان، شبکه راه های اضطراری شهر تهران در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه "با گسترش روز افزون شبکه حمل و نقل عمومی در زیر سطح و فرسودگی شبکه در طول زمان احتمال بروز مخاطرات افزایش می یابد،" گفت: با اختلال در شبکه شهر با مشکل روبرو می شوذ. به همین خاطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با برگزاری مانور ها، آموزش ها آمادگی لام برای واکنش در کمترین زمان و کمترین خسارت در جهت بازگردانی شبکه به حالت پایدار صورت می گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان یادآور شد: راه یکی از ارکان اصلی برای دسترسی به جای امن و نیز برای خروج از محل بحران در زمان وقوع حادثه است و این تفکر که" بروز بحران در تهران موجب تخریب زیرساخت ها می شود و  امکان جابجایی وجود نخواهد داشت" به طور کامل غلط است. البته درصورتی که تمام گسل های تهران به یکباره همه با هم فعال شوند شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود که درصد وقوع آن، صفر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.