| کد خبر: 181646 |

◄ انتقاد از عملی نشدن تعهدات دولت در بخش حمل‌ونقل عمومی

به رغم این نکته مهم که ناوگان حمل‌ونقل عمومی هر 10 سال یک‌بار باید نوسازی شود اما سال‌های زیادی است که تغییری در این بخش رخ نداده است و بیشتر تاکسی‌ها به سن فرسودگی رسیده‌اند.

تین نیوز

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها از عدم عمل دولت  به تعهدات خود مبنی بر پرداخت یارانه حمل‌ونقل عمومی، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدحسین میرزا با اشاره به ضرورت بیمه رانندگان فعال در حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: متاسفانه دولت به تعهدات خود در زمینهٔ پرداخت سهم خود از توسعه حمل‌ونقل عمومی عمل نمی‌کند.

وی با پرداختن به این موضوع که پیش‌تر دولت 83 درصد یارانه حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها اختصاص می‌داد که چند سالی است پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: به دلیل خودداری دولت از پرداخت سهم حمل‌ونقل عمومی، اما توسعه و نوسازی حمل‌ونقل عمومی با مشکل جدی مواجه شده است.

میرزا با بیان اینکه  شهرداری‌ها توان تأمین هزینه موردنیاز حمل‌ونقل عمومی را ندارند و در بخش نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز به مشکل مواجه هستند، افزود: به رغم این نکته مهم که ناوگان حمل‌ونقل عمومی هر 10 سال یک‌بار باید نوسازی شود اما سال‌های زیادی است که تغییری در این بخش رخ نداده است و بیشتر تاکسی‌ها به سن فرسودگی رسیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ضرورت به بیمه رانندگان شاغل در حمل‌ونقل عمومی، یادآور شد: اکثر رانندگان حمل‌ونقل عمومی از قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و 90درصد رانندگان از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و لذا اعضای شورای عالی استان‌ها خواهان عمل دولت به تعهدات خود در قبال رانندگان حمل‌ونقل عمومی هستند.

عضو شورای عالی استان‌ها به این نکته نیز پرداخت که، عملیات ساخت پروژه مترو کرج در حال اجرا است. هرچند اعتباراتی که دولت وعده تأمین آن را داده بود انجام‌ نشده است و تنها محل تامین هزینه‌ها شهرداری است که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی ادامه این کار مشکلاتی را برای این نهاد عمومی به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.