| کد خبر: 159916 |

معاون عمرانی وزیر کشور:

طرح زوج و فرد برای سال آینده تغییری نخواهد کرد

محمدعلی افشانی در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بااشاره به طرح‌های زوج و فرد و طرح ورود به محدوده ترافیک گفت: در خصوص طرح زوج و فرد برای سال آینده تغییری حاصل نخواهد شد اما در خصوص ورود به محدوده طرح ترافیک جلسات متعددی برگزار شد.

تین نیوز

به گفته معاون عمرانی وزیر کشور، طرح زوج و فرد برای سال آینده تغییری نخواهد کرد این در حالیست که طرح جدید ترافیک مطرح شده برای سال ۹۷ هنوز نهایی نشده و باید نظر پلیس نیز دراین باره تامین شود.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، محمدعلی افشانی در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بااشاره به طرح‌های زوج و فرد و طرح ورود به محدوده ترافیک گفت: در خصوص طرح زوج و فرد برای سال آینده تغییری حاصل نخواهد شد اما در خصوص ورود به محدوده طرح ترافیک جلسات متعددی برگزار شد.

وی ادامه داد :طرح به گونه‌ای است که هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال جاری ندارد و اگر افراد رعایت کنند قیمت‌ها به شدت کاهش می‌یابد که البته نهایتا این موارد بایستی به شورای شهر تهران برود.

معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی اضافه کرد: در جلساتی که برگزار کردیم نکته مورد توجه این بود که هیچ افزایش ورود ماشین به محدوده طرح نداشته باشیم. همچنین در این طرح مساعدت هایی که به ادارات می‌شد، حذف می شود و طرح به نفع مردم خواهد بود.

افشانی اظهار کرد: در حقیقت شاید کمی دستگاه‌های اداری کمتر ازشرایط فعلی سهمیه داشته باشند اگرچه سهمیه‌ها محفوظ است اما چون روزانه بایستی خریداری شود، نسبت به شرایط فعلی به هیچ وجه افزایش قیمت ندارد.

وی تصریح کرد: طرح باید در شورای شهر تصویب شود و هنوز نهایی نیست. همچنین بایستی نظر پلیس هم در این طرح تامین شود. قرار شد دوربین هایی برای پایش نصب کنند و شهرداری نیز موظف شد قبل از اجرای طرح، دوربین ها را نصب کند، ضمن اینکه این طرح به طور طبیعی تفاوت فاحشی باسال جاری ندارد.

افشانی ادامه داد: در جلسه امروز شورای عالی ترافیک دو دستور کار بررسی شد که یکی از آنها طرح جامع حمل‌ونقل برای اسلامشهر بود. با توجه به اینکه این شهر تاثیر بالایی بر روی ترافیک شهر تهران دارد و از نظر تبادل کالا و مسافر اسلامشهر و تهران بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند، این موضوع فوق‌العاده حائز اهمیت بود و با توجه به جمعیت بالای این دو شهر در این طرح مقرر شد علاوه بر آنچه که مشاور انجام داده بود تاثیر این دو شهر بر روی یکدیگر به طور دقیق دیده شود.

رئیس سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با یک بازنگری طی مدت دو تا سه ماه اشکالات طرح رفع و در کمیته منتخب شورای عالی بررسی می‌شود و به عنوان طرح مصوب نیز نیازی نیست که در جلسه شورای عالی کشور بیاید.

افشانی خاطرنشان کرد: این طرح نکات دیگری هم داشت که این نکات در آن دیده شد و تاکید شد که معبرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه در نظر گرفته شود. متاسفانه در شرایط فعلی در طرح‌های جامعی که در کشور انجام می‌شود کمتر به موضوع پیاده‌روی و دوچرخه توجه می‌شود و قرار شد که حتی شرح خدمات طرح‌های جامع ترافیکی و طرح‌های جامع حمل‌ونقل بازنگری شود و در این طرح‌ها بحث معبرهای پیاده و دوچرخه جزو شرح خدمات باشد تا هر مشاوری که طرح را مطالعه می‌کند موضوع پیاده و دوچرخه را در طرح ببیند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این با توجه به اینکه اسلامشهر در یک موقعیت خاصی واقع شده است و آزادراه‌های اطراف تهران بر روی آن تاثیر می‌گذارند و همچنین در مسیری است که بر روی شهرهای مجاورش نیز تاثیرگذار است، در طرح دیده شود. این طرح تا دو ماه آینده نواقصش برطرف و به عنوان طرح مصوب تلقی خواهد شد.

رئیس سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این جلسه در ارتباط با قطار شهری بود که ببینیم چه باید کرد که از لحاظ حقوقی و فرهنگی مردم اصول و ضوابط و مقرراتی را که در حوزه حمل‌ونقل ریلی وجود دارد بیشتر رعایت کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.