| کد خبر: 157870 |

◄ استفاده از الگوی مکزیکوسیتی برای کاهش آلودگی هوای تهران

عبدالرضا عزیزی رئیس گروه اجتماعی مجلس بابیان اینکه درصدد هستیم نشست مشترکی را با شهردار تهران و رئیس سازمان محیط‌زیست به‌منظور بررسی آلودگی هوای کلان‌شهرها ازجمله تهران طی هفته‌های آتی داشته باشیم، گفت: در این نشست در جریان برنامه‌های این دستگاه ها برای کاهش آلودگی هوای تهران قرار خواهیم گرفت.

تین نیوز

 عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درصدد هستیم نشست مشترکی را با شهردار تهران و رئیس سازمان محیط‌زیست به‌منظور بررسی آلودگی هوای کلان‌شهرها ازجمله تهران طی هفته‌های آتی داشته باشیم، گفت: در این نشست در جریان برنامه‌های این دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران قرار خواهیم گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، نماینده مردم شیروان در مجلس، از ارائه طرحی در کمیسیون متبوع خود برای کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد و  گفت: باید از تجربه موفق کشورهای دنیا که شباهت زیادی با تهران دارند استفاده کنیم مثل مکزیکوسیتی که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین شهرهای دنیا برای مقابله با آلودگی هوا شناخته‌شده است.

عزیزی گفت: ازجمله کارهایی که در مکزیکوسیتی برای جلوگیری از آلودگی هوا انجام شد استانداردسازی خودروها و کاهش طول عمر خودروها است که ما متأسفانه به این موضوع توجه کافی را نداریم.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه استنشاق هوای تهران معادل استعمال دو پاکت سیگار است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت هوای تهران باید خودروهایی که طول عمر آن‌ها بیش از 10 سال است را از رده خارج کرد و می‌طلبد دولت شهرداری و تمامی سازمان‌های دولتی در این زمینه پیش‌قدم شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ، با تأکید بر اینکه به خودروهای با عمر بیش از 10 سال نباید در تهران اجازه تردد داد، به خانه ملت گفت: زوج و فرد باید از در منازل اجراشده و محدودیت آن افزایش یابد از سویی باید برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها نیز تلاش جدی شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.