| کد خبر: 14376 |

مروری بر اخبار شهری هفته گذشته / از اسقاط ۶۰هزار تاکسی فرسوده تا آمادگی ۳۵ شرکت برای تولید موتورسیکلت برقی

در هفته گذشته شاهد رویدادهای مختلفی در بخش شهری بودیم، که از این میان می توان به اسقاط 60 هزار تاکسی فرسوده درون شهری تا پایان سال جاری و آمادگی 35 شرکت داخلی و خارجی برای تولید موتورسیکلت برقی در ایران اشاره کرد.

در هفته گذشته شاهد رویدادهای مختلفی در بخش شهری بودیم، که از این میان می توان به اسقاط 60 هزار تاکسی فرسوده درون شهری تا پایان سال جاری و آمادگی 35 شرکت داخلی و خارجی برای تولید موتورسیکلت برقی در ایران اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز، معاون شهردار تهران از ورود 5 هزار دستگاه دوچرخه به سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: احداث مسیر دو‌چرخه‌سواری در منطقه 12 در محدوده خیابان امام خمینی(ره) از اولویت برنامه‌های سازمان حمل ونقل و ترافیک در سال جاری است.

تشکری‌ هاشمی با بیان اینکه توسعه دو‌چرخه‌سواری در پایتخت با جدیت دنبال می‌شود، گفت: طی سال جاری تعداد دوچرخه‌های پایتخت به 12 هزار و 600 دستگاه خواهد رسید ، اکنون نیز مزایده خرید پنج هزار دستگاه دوچرخه برگزار شده و در عین حال به منظور خرید 10هزار دستگاه دوچرخه دیگر نیز فراخوان داده شده است.

آغاز نصب دوربین‌های زوج و فرد از مرداد
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از نصب دوربین‌های محدوده زوج و فرد از مرداد ماه خبر داد.

ایلوش وزیری به مناقصه برگزار شده برای نصب دوربین‌های محدوده زوج و فرد اشاره کرد و گفت: پس از اتمام مناقصه‌ها، نصب دوربین‌ها از مردادماه وارد مرحله عملیاتی می‌شود و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: طرح مربوط به کل چارچوب اطراف محدوده زوج و فرد تکمیل شده است و ما باید این چارچوب را به دوربین مجهز کنیم که تا پایان سال 93 این دوربین‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

جاسازی مخازن حمل سوخت عامل آتش گرفتن اتوبوس ها
معاون کالا و خدمات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه دست‌کاری در ساختار اتوبوس ها و جاسازی مخازن سوخت عامل بسیاری از تصادفات وحوادث آتش سوزی این ناوگان است گفت: پرسش ما این است که برای خودرویی که این همه دستکاری شده و کل ساختار آن دچار تغییرات شده کدام دستگاه و بر چه اساسی برگ معاینه فنی صادر می شود.

صادق بشیری ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که اخیرا درباره دلایل حریق اتوبوس های بین جاده ای انجام شده دستکاری های رانندگان در اتوبوس عامل بسیاری از این حوادث است، به طوری که بسیاری از رانندگان با جاسازی مخزن سوخت اقدام به قاچاق می کنند به این معنی که اتوبوس حمل مسافر با جاسازی باک در قسمتهای مختلف می‌تواند تا پنج هزار لیتر سوخت حمل کند که این یک فاجعه است.

استفاده از ظرفیت‌های تئاتر در گسترش فرهنگ ترافیک کمترین هزینه و بیشترین تاثیر را دارد
دبیر بخش تئاتر جشنواره شمسه گفت: تئاتر نسبت به سایر هنرها کم هزینه تر است و استفاده از هنر تئاتر برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در میان شهروندان کمترین هزینه را در پی خواهد داشت که شهرداری با برگزاری جشنواره شمسه از هنر تئاتر برای انتقال مفاهیم بیشترین بهره می برد.

رحمت امینی افزود: در واقع می توان گفت بخش تئاتر جشنواره شمسه مناسب ترین راه برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در میان عموم مردم است، چرا که انتقال یک مفهوم از طریق هنر تئاتر می تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و خوشبختانه تا به امروز هم توانسته در معرفی و آموزش فرهنگ ترافیک در میان عموم مردم موفق عمل کند. در جشنواره نمایش شمسه قرار بر این است که از تمام ظرفیت های هنر تئاتر به سود زندگی شهروندان بهره برداری شود.

اسقاط 60 هزار تاکسی فرسوده درون شهری تا پایان سال جاری
ثبت نام نوسازی تاکسی های فرسوده درون شهری برای مدل های سال 83 و پایین تر از 22 تیر ماه آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری 60 هزار تاکسی فرسوده بر اساس اولویت ثبت نام، نوسازی شوند.

محمد حیدری پاشاکی سرپرست معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در این خصوص گفت: این طرح با توجه به تردد حداقل 10 هزار تاکسی فرسوده درون شهری و برون شهری در کلانشهر تهران با ثبت نام مالکان تاکسی های فرسوده مدل 83 به پایین از 2 ماه پیش کلید خورد و از 22 تیر ماه اجرای آن در سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، مالکان تاکسی های فرسوده درون شهری مدل 83 به پایین می توانند با مراجعه به سازمان های تاکسیرانی سراسر کشور و ثبت نام از 60 هزار فقره وام 200 میلیون ریالی بانک صادرات با نرخ سود 15 درصد و بازپرداخت60 ماهه استفاده کنند.

آمادگی 35 شرکت داخلی و خارجی برای تولید موتورسیکلت برقی در ایران
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه در حال حاضر مدتی است، فراخوان همکاری برای تولید موتورسیکلت برقی را منتشر کرده اند، گفت: تا به امروز استقبال خوبی را شاهد بوده ایم و 35 شرکت داخلی و خارجی و سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند.

حجت‌اله بهروز اظهار کرد: علاوه بر این با سرمایه گذاران موسسه استاندارد و بانک شهر جلساتی را برگزار کردیم که قرار است وامی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند که به احتمال زیاد این وام سه ساله و عدد نهایی این وام نیز 6 تا 6 و نیم میلیون تومان خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.