| کد خبر: 240611 |

◄ «میدل‌باس» به مشهد می‌آید

با توجه به ضرورت توسعه حمل‌ونقل همگانی، بایستی در معابر کم عرض مناطق کم برخوردار شهر که قابلیت تردد اتوبوس در آن‌ها وجود ندارد، از ظرفیت مینی‌بوس و میدل‌باس -وسیله نقلیه‌ای میان اتوبوس و مینی ‌بوس- استفاده کنیم.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه قراردادهای جدیدی برای خرید مینی‌بوس، اتوبوس و میدل‌باس در حال انعقاد است، گفت: با توجه به ضرورت توسعه حمل‌ونقل همگانی، بایستی در معابر کم عرض مناطق کم برخوردار شهر که قابلیت تردد اتوبوس در آن‌ها وجود ندارد، از ظرفیت مینی‌بوس و میدل‌باس -وسیله نقلیه‌ای میان اتوبوس و مینی ‌بوس- استفاده کنیم.

به گزارش تین نیوز، ایمان فرهمندی در خصوص نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها در شهر مشهد، اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر به برخی تعهدات خود در جهت تأمین ناوگان حمل‌ونقل همگانی عمل نکرده است و از طرف دیگرهزینه‌های تأمین ناوگان به شدت افزایش یافته و ظرفیت اقتصادی شهرداری‌ها با توجه به افزایش هزینه‌ها محدود شده است.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته یک دستگاه اتوبوس با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری می‌شد، اما امروز این مبلغ به ۵میلیارد تومان افزایش یافته است. این ارقام قابل توجه بوده و بخش زیادی از بودجه شهر و شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد. در این راستا اگر حمایت دولت را کسب نکنیم کار با سختی مواجه خواهد شد و این امکان وجود دارد که نتوانیم ناوگان مورد نیاز را تامین کنیم.

فرهمندی بیان کرد: در سال جاری توانستیم حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید را برای شهر تامین کنیم، این درحالی است که سالانه نیاز به نوسازی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس داریم تا بتوانیم به میانگین سنی و ارائه خدمات مناسبی برسیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اعلام اینکه در حال حاضر میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی ۹ سال است و حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر بیش از ۱۰ سال مشغول فعالیت هستند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در جهت بازسازی و تعمیر اتوبوس‌ها صورت پذیرفته است، اما هیچکدام جایگزین برای تامین ناوگان جدید نمی‌شود.

وی گفت: قراردادهای جدیدی برای خرید مینی‌بوس، اتوبوس و میدل‌باس در حال انعقاد است. با توجه به ضرورت توسعه حمل‌ونقل همگانی، بایستی در معابر کم عرض مناطق کم برخوردار شهر که قابلیت تردد اتوبوس در آن‌ها وجود ندارد، از ظرفیت مینی‌بوس و میدل‌باس -وسیله نقلیه‌ای میان اتوبوس و مینی ‌بوس- استفاده کنیم.

فرهمندی ادامه داد: میدل‌باس می‌تواند بخشی از نیازهای مناطق را پاسخگویی کند و با توجه به ظرفیت کمکی که دارد، در خطوط کم مسافر مورد استفاده قرار گیرد؛ از طرف دیگر با توجه به اینکه قیمت میدل‌باس تقریبا نصف قیمت اتوبوس است، تلاش می‌کنیم تعداد قابل توجهی از این ناوگان را در سال آینده تامین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر در مرحله توافق و عقد قرارداد هستیم که با توجه به رویه موجود، حدود ۶ ماه بعد از عقد قرارداد و واریز پیش پرداخت ورود این ناوگان به مشهد آغاز می‌شود.

وی در خصوص نرم افزار نقشه همراه مشهد بیان کرد: با توجه به نصب دستگاه موقعیت‌یاب بر روی تمام اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و مترو  همشهریان می‌توانند از آخرین موقعیت ناوگان به صورت برخط اطلاع یافته و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

فرهمندی تصریح کرد: در این نرم افزار اتوبوس‌هایی که برای معلولین مناسب سازی شده‌اند نیز با علامت ویژه‌ای مشخص شده و به صورت برخط، قابل دسترسی است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون اقداماتی در مورد نصب دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌های شهری، گفت: پیگیری‌هایی در حال انجام است تا با توافق با برخی بانک‌ها و با هدف سهولت همشهریان در پرداخت هزینه سفر در اتوبوس‌ها دستگاه کارت‌خوان فعال ‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.