| کد خبر: 246370 |

افزایش 15 درصدی ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس

با بازگشایی مدارس در اولین روز پاییز شاهد افزایش ترافیک حدوداً 15 درصدی خواهیم بود. برنامه های استقبال از مهر در دستور کار قرار گرفته و رئیس شورای شهر هم از توسعه حمل ونقل عمومی خبر می دهد.

تین نیوز

با بازگشایی مدارس در اولین روز پاییز شاهد افزایش ترافیک حدوداً 15 درصدی خواهیم بود. برنامه های استقبال از مهر در دستور کار قرار گرفته و رئیس شورای شهر هم از توسعه حمل ونقل عمومی خبر می دهد.

مدارس از اول مهر بازگشایی می شود. بعد از شیوع کرونا مدارس به صورت مجازی دایر شد و قرار است از امسال تمام آموزش ها به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش تین نیوز، همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها میزان سفرهای درون شهری افزایش و ترافیک بیشتر می شود. مدیریت شهری با همکاری پلیس و سازمان های مرتبط در این زمینه برنامه ریزی می کنند تا میزان مشکلات ترافیکی شهروندان کمتر شود.

افزایش خودورهای تک سرنشین همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی

با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی تعداد زیادی خودروی تک سرنشین روانه خیابان ها می شود و  به افزایش ترافیک درون شهری دامن می زنند. بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندشان را با خودرو شخصی به مدرسه برسانند. از طرف دیگر با افزایش واحدهای آموزشی تعداد زیادی از  دانشجویان رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نشان نمی دهند و برای طی کردن مسیر خانه تا دانشگاه و بالعکس، علاقه مند به استفاده از خودرو شخصی هستند و همین امر باعث بروز ترافیک سنگینی می شود. 

 اتخاذ تصمیمات جدی و انجام اقدامات کارساز در خصوص کنترل و روان سازی ترافیک، پیش از شروع سال تحصیلی جدید در دستور کار مدیریت شهری و پلیس قرار دارد .

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره می گوید:  امسال بازگشایی مدارس قطعی است و  تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته و دستورالعملی برای مناطق ۲۲ گانه ارسال شده است. از مناطق درخواست کردیم فعالیت های اجرایی و فیزیکی اطراف مدارس را با هدف ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر انجام دهند، افزود: بر این اساس معابر و پیاده رو ها برای حرکت امن دانش آموزان و عابرین پیاده ایجاد می شود.

همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک ۱۵ درصد افزایش می یابد

وی ادامه داد:  ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه های اتوبوس که در این ایام بیشتر دانش آموزان استفاده می کنند از جمله اقدامات است و  بحث بهسازی مسیر و ایستگاه های خطوط حمل و نقلی به ویژه بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی در همه مناطق در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش بینی می شود همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک ۱۵ درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، ارائه برنامه عملیاتی برای کنترل و نظارت ترافیک معابر منتهی به مراکز آموزشی با همکاری پلیس راهور انجام شده است و همچنین نصب و مرمت انواع تجهیزات ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است.

تهیه و توزیع بروشور های توصیه ایمنی برای رفت و آمد به مدارس تهیه شد

یعقوب آزاده دل مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک  در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس به خبرنگار فارس می گوید: توزیع اقلام آموزشی شامل کتاب لوح فشرده و بازی در همه مقاطع و در تمام مناطق شهرداری تهران از جمله اقدامات است همچنین تهیه و توزیع بروشور های توصیه ایمنی برای رفت و آمد به مدارس تهیه شده است.

نواختن زنگ ایمنی ترافیک در مدارس تهران/اهدای کاور و پرچم پلیس مدارس

وی با اشاره به روز ملی کودک گفت: نصب علائم عمودی و افقی کمتر از ۳۰ کیلومتر در ۱۵۰ متری قبل و بعد از مدارس از ۱۰ تا ۲۵ شهریور در مناطق ۲۲ گانه اجرایی می شود.

آزاده دل به زنگ ایمنی ترافیک در مدارس اشاره کرد و گفت: از یکم مهرماه این اقدام صورت می گیرد و اختصاص یک زنگ ویژه عبور و مرور به مدرسه با حضور معاون حمل و نقل ترافیک منطقه  نواخته می شود.

 برگزاری لیگ مسابقات دوچرخه تعادلی در شهرک های آموزش ترافیک

وی تاکید کرد: اهدای کاور و پرچم پلیس مدارس از دیگر اقدامات است که در هر منطقه در 10  مدرسه از یکم تا پانزدهم مهر اجرایی می شود. همچنین برگزاری لیگ مسابقات دوچرخه تعادلی در شهرک های آموزش ترافیک مناطق 8، 2، 3،4،12 و 15 اجرایی می شود البته این اقدام در مقطع پیش دبستانی است و در شهریور و مهرماه اجرای خواهد شد. آموزش رفتار صحیح ترافیکی در کلیه مقاطع تحصیلی در مناطق ۲۲ گانه اجرایی می شود.

قرار است قبل از بازگشایی مدارس اقداماتی در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود و در حوزه اتوبوسرانی گفته شده که 550 اتوبوس قرار است به ناوگان اضافه شود. اعزام قطار های فوق العاده مترو برای کاهش سرفاصله همزمان با آغاز سال تحصیلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و  بحث نظارت بر عملکرد تاکسی های خطی و گردشی و کنترل اخذ کرایه مصوب و پیگیری و رفع نواقص پایانه ها در حوزه تاکسیرانی نیز دنبال می شود.

میزان مسافران سیستم حمل نقل عمومی هم در این ایام بیشتر می شود. در دوره قبل مدیریت شهری سیستم حمل و نقل عمومی دچار یک رکود شد و عقب ماندگی های جدی در این زمینه داشتیم. با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری اقداماتی در زمینه حمل ونقل عمومی صورت گرفته و قراردادهایی در زمینه توسعه و تجهیزات بسته شده  واورهال بخشی از ناوگان صورت گرفته است. 

کمک های دولت در راه سیستم حمل نقل عمومی

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت رایزنی هایی با دولت صورت گرفته است و دولت قرار است کمک هایی به سیستم حمل و نقل عمومی کند.

قرارداد ۶۳۰ واگن از سوی دولت در حال پیگیری است /توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری

وی ادامه داد: توسعه خطوط مترو و همچنین تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و مترو در دستور کار قرار دارد و اورهال تعدادی از واگن های مترو و اتوبوس انجام شده است.

چمران با بیان اینکه کمبود واگن در مترو داریم، گفت: قرارداد ۶۳۰ واگن از سوی دولت در حال پیگیری است و امیدواریم در کوتاهترین زمان به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد که توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت جدید شهری قرار دارد.

 بر اساس این گزارش،مسوولان درخواست دارند که همزمان با بازگشایی مدارس شهروندان کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند و از طریق حمل و نقل عمومی خود را به مقصد برسانند.  والدینی  که قصد همراهی  دانش آموزان خود را  با وسیله نقلیه شخصی دارند نسبت به قوانین و مقررات رانندگی توجه ویژه داشته  و از  مسدود کردن معابر منتهی به مراکز آموزشی خودداری کنند. لازم است والدین اصراری بر پیاده کردن فرزندنشان در جلوی در مدارس نداشته باشند و برای جلوگیری از انسداد راه و معابر  در محلی مناسب خودروی شان را متوقف کنند و دانش آموز خود را تا مدرسه همراهی کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.