| کد خبر: 241728 |

در شهرداری تهران به دنبال مدیریت مشارکتی هستیم

شهردار تهران با اشاره به عدم وجود مدیریت واحد شهری در امورات مختلف، گفت: باید از طریق قرارگاه و بهم پیوستگی بین موضوعات در شهر کارها را پیش ببریم.

تین نیوز

نخستین جلسه قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک صبح سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ با حضور شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در مسیری که در مدیریت شهری طی می‌کنیم، جنس مدیریت، مدیریت مشارکتی است، گفت: از آنجا که در امورات مختلف مدیریت واحد شهری وجود ندارد، باید از طریق قرارگاه و بهم پیوستگی بین موضوعات در شهر کارها را پیش ببریم.

شهردار تهران افزود: یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌هایی که تشکیل شد قرارگاه اجتماعی بود که ۱۸ جلسه در این قرارگاه برگزار و ۲۳۰ مصوبه استخراج شد و ۸۲ درصد مصوبات آن به اجرا رسید. در واقع دبیرخانه‌ای کل مصوبات را تنظیم و ابلاغ کرد. مشکلات مصوبات انجام نشده نیز مطرح شده و رفع می‌شود.

وی ادامه داد: در محلات قرارگاه‌های محلی و مشارکت با مردم رقم می‌خورد و در سطح شهر، قرارگاه‌ها از طریق دستگاه‌ها و خاصه مجموعه داخل شهرداری به‌طوری که پیوستگی‌ها و پتانسیل‌ها را مطرح کرده و کار را پیش می‌برند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل، مسئولیت مستقیم ناظر به خود شهرداری است و انتظار از ما بیش از سایر دستگاه‌هاست، این هم کار ما را راحت می‌کند و هم سخت؛ چرا که می‌توان با تصمیم واحد کار را راحت پیش برد اما از طرفی هم نگاه‌ها به سمت شهرداری است و پاسخگویی جدی از سوی شهرداری را می‌طلبد.

شهردار تهران عنوان کرد: موضوع روان سازی شهر، نقطه قله حمل و نقل است و جنبه هوای پاک و عدم آلودگی هم موضوع دومی است که بخشی از آن به حمل و نقل برمی‌گردد؛ در اولین جلسات موضوعات مختلف مرور شد و پیشنهادات ارائه و درباره آن بحث شد. مصوبات از آن استخراج شده و ابلاغ می‌شود و در راستای آن پاسخ معتبر برای انجام و یا عدم انجام را خواهیم داشت.

زاکانی عنوان کرد: باید پیشنهادات مطرح و اولویت‌ها فهرست بندی شود و دبیرخانه باید به صورت فعال اقدام کند. هر بخشی باید پاسخگوی وظایفی که در این قرارگاه بر عهده‌اش گذاشته می‌شود، باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.