| کد خبر: 238156 |

◄ تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر در جنوب تهران افتتاح شد

فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر به همراه پل‌های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار با حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر به همراه پل‌های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار با حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در این آیین به خبرنگاران گفت: این تقاطع غیرهمسطح از طرح های مهم شهرداری تهران است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز و حدود یکصد میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که با افتتاح آن گره ترافیکی روزهای آخر هفته برای زائران بهشت زهرا (س) برطرف می شود.

عباس شعبانی اظهار داشت:  فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر شامل تندروی شمال به جنوب جاده تهران - قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردان‌های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم - تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است.

وی خاطرنشان کرد: با گشایش بخش‌های آماده بهره برداری، جریان ترافیک بر طرح اصلی پروژه منطبق شده و ضمن تسهیل سفرهای برون شهری، شاهد کاهش بار ترافیک، کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهیم بود.

به گفته این مسئول، امکان تغییر مسیر از باند شمال به جنوب جاده قدیم قم به باند جنوب به شمال و بازگشت به سمت تهران و بالعکس (به سمت کهریزک و قم) از دیگر مزایای ترافیکی این طرح است که در نتیجه زیربار رفتن پل‌های دوربرگردان شمال به شمال و جنوب به جنوب محقق می شود و گشایش زیرگذر تقاطع، دسترسی شهروندان ساکن در باقرشهر به جاده قمصر را تسهیل می‌کند.

شعبانی اضافه کرد: ۹۰ درصد پیشرفت عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح طی ۱۰ سال و بخش باقی مانده آن معادل ۱۰ درصد عملیات اجرایی طی ۲ ماه گذشته به سرانجام رسیده است.

عملکرد ترافیکی تقاطع سه راه باقرشهر علاوه بر ترافیک بین شهری از طریق جاده قدیم قم باید پاسخگوی حجم عظیم مراجعات شهروندان به بهشت زهرا (ع) و حرم امام خمینی (ره) نیز باشد.

این طرح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی (علی خضریان، اقبال شاکری، علی یزدی خواه)، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و حسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ری به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.