| کد خبر: 235770 |

معاون شهردار تهران گفت :

پاسخ به تغییرات مدیریتی در معاونت خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه من با نگاه جابجایی افراد پشت میزم ننشسته‌ام، گفت: با نگاه انجام دادن کار و خدمت پشت این میز نشسته‌ام و اگر در راستای کار و خدمت قرار باشد تغییراتی اعمال شود، تنها برای کار است نه برای اینکه این فرد از تیم قبلی است یا تیم فعلی.

تین نیوز

«جلال بهرامی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای خدمات‌رسانی عادلانه به شهروندان در شهر تهران در پیش خواهید گرفت، گفت: این برنامه مربوط به نرمال سرانه است. نرمال سرانه شهری در رابطه با فضای سبز، خدمات، سرانه‌های ورزشی و هر آن چیزی که یک شهر نیاز دارد، یک استانداردی در ایران و دنیا دارند و استاندارد برخی از این نرمال سرانه‌ها در تهران به عنوان یک کلانشهر رعایت شده است، اما در توزیع محله رعایت نشده است. 

او ادامه داد: یعنی اگر یک نفر از خارج از کشور بخواهد نرمال سرانه کشور را ارزیابی کند، برای مثال در زمینه فضای سبز این مساله را تایید می‌کند که میزان فضای سبز آن متناسب با جمعیت شهر است اما در برخی از مناطق این میزان خیلی کم است و در برخی دیگر محلات و مناطق دو تا سه برابر نرم واقعی است. 

به گزارش تین نیوز، بهرامی گفت: از این نظر باید توجه داشته باشیم؛ به ویژه در مناطقی که تراکم جمعیتی زیاد است، باید فضاهای تنفسی را برای شهروندان فراهم کنیم چرا که در تهران در یک واحد ۴۰ متری، ۴ الی ۵ نفر زندگی می‌کنند، در نتیجه وقتی از خانه خود بیرون می‌آیند باید فضایی را داشته باشند که بتوانند به همراه خانواده اوقات خود را بگذرانند و از فضای سبز بهره‌مند شوند. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نمی‌خواهم این مساله را شمالی و جنوبی کنم و بگوییم برای کسانی که پولدار هستند، عدالت نباید رعایت شود، چرا، آن‌هایی هم که در شمال شهر زندگی می‌کنند هم باید رفاه خاص خود را داشته باشند. اما طبیعتا باید به کسی که در مضیقه است خدمت بیشتری دهیم که فضای زندگی را قابل تحمل‌تر کند. 

احصاء سرانه‌های خدماتی در مراکز جمعتی مختلف پایتخت

نرمال سرانه باید متناسب با نیاز فرهنگی و نگاه آن محله تعریف شود

او با بیان اینکه سرانه خدماتی مراکز جمعیتی مختلف تهران در حال احصا است، گفت: در حال حضار داریم برای مناطق مختلف تحت عنوان مراکز جمعیتی میزان سرانه‌های خدماتی را احصا می‌کنیم. نرمال سرانه باید متناسب با نیاز فرهنگی و نگاه آن محله تعریف شود. برای مثال اگر در محله جوادیه می‌خواهیم خدماتی ارائه دهیم، در این محله طالب ورزش کشتی خیلی زیاد است، و باید نرمال سرانه‌ای را متناسب با نیاز محله تعریف کنید. در عین حال در شمال شهر شکل دیگری از ورزش را پیگیری می‌کنند که باید آنرا در نرمال سرانه منطقه لحاظ کرد. 

او در واکنش به اینکه کیفیت خدماتی که در شمال و جنوب به رغم اینکه شهروندان عوارض یکسانی پرداخت می‌کنند کاملا متفاوت است و در مناطق جنوبی ادواتی که برای سرانه‌های خدماتی به کار می‌رود از کیفیت پایین‌تری برخودار هستند، برای آن چه برنامه‌ای دارید اظهار کرد: حرف‌های شما را قبول دارم که نرمال سرانه از نظر کمیت و کیفیت در شمال و جنوب باید رعایت شود، اما عدالت را در این مساله قبول دارم، نه مساله برابری را. 

بهرامی در توضیح عدالت در این فضا ادامه داد: یعنی باید در این موضوع عدالت رعایت شود، نه برابری. اینگونه هم نیست که چون شمال شهری‌ها از تمکن مالی بهتری برخوردارند باید از خدمات بهتری برخوردار شوند، خیر. اگر می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم باید به کسی که دسترسی کمتری به امکانات دارد، امکانات رفاهی عام‌تری را برای آن‌ها فراهم کنیم چرا که دسترسی آن‌ها به سرانه‌های رفاهی با مشکلات روبرو است.

پاسخ به تغییرات مدیریتی در معاونت خدمات شهری

او در پاسخ به این سوال که آیا در سازمان‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری تغییرات مدیریتی اعمال خواهد شد، اظهار کرد: شأنی که برای خودم قائل هستم، خدمت به مردم است و هیچ چیز دیگری نیست، و نه فضای خاصی را در ذهن دارم و نه درخواست دارم کسی خارج از این کاری انجام دهد. 

بهرامی گفت: من با نگاه جابجایی افراد پشت میزم ننشسته‌ام. با نگاه انجام دادن کار و خدمت پشت این میز نشسته‌ام و اگر در راستای کار و خدمت قرار باشد تغییراتی اعمال شود تنها برای کار است نه برای اینکه این فرد از تیم قبلی است یا تیم فعلی. 

سیاست‌های قبلی را پیش می‌بریم

بهرامی در پاسخ به این سوال که برنامه خاصی در پی دارید یا سیاست‌های حوزه خدمات را با سیاست‌های قبلی پیش می‌برید و ارتقا می‌دهید؟ گفت: سیاست‌های قبلی را پیش می‌بریم و شاید اولویت‌بندی‌ها را جابجا کنیم، چرا که شهردار یک برنامه دارد و متعهد به اجرای آن است، شاید از شورای شهر درخواست کنیم اولویت‌بندی‌ها را کمی تغییر دهیم. 

معاون خدمات شهری شهرداری تاکید کرد: باید بدانیم که بدنه شهرداری، امکانات و نیروی انسانی خوبی دارد و امکانات خوبی هم برای انجام کار دارد. اما اجرای برنامه‌ها را باید اولویت‌بندی کنیم و با سیاست‌گذاری که شهردار و برنامه‌ای که شورای شهر ارائه داده است، اولویت‌بندی‌ها را اجرا کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.