| کد خبر: 230989 |

شهردار: مترو تهران باید در زمان «مایه داری» توسعه پیدا می کرد

شهردار تهران با بیان اینکه مترو تهران باید در زمان «مایه داری» توسعه پیدا می کرد، گفت: روزهایی که سالانه کشور صدها میلیارد دلار درآمد داشت گذشته و این پروژه باید در همان زمان به عنوان اصلی ترین پروژه عمرانی تامین منابع می شد اما این فرصت از دست رفت.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه مترو تهران باید در زمان «مایه داری» توسعه پیدا می کرد، گفت: روزهایی که سالانه کشور صدها میلیارد دلار درآمد داشت گذشته و این پروژه باید در همان زمان به عنوان اصلی ترین پروژه عمرانی تامین منابع می شد اما این فرصت از دست رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی عصر شنبه در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط ۳ و ۶ مترو تهران اعلام کرد: امیدواریم در افق پیش رو گشایش هایی ایجاد شود و از این شرایط سخت تحریم خارج شویم و گشایش های مالی شامل مگا پروژه مترو در تهران و سایر کلانشهرها هم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت کرونایی و تحریم و کاهش شدید ارزش پول و منابع مالی مان به قول هایی که به مردم داده بودیم پایبند ماندیم، توسعه مترو و فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات و همین طور ایجاد انضباط کالبدی و مالی در شهرداری تهران از اقداماتی بود که در دستور کار قرار دادیم و در این شرایط سخت به خود سخت گرفتیم چون باید به قول های خود عمل می کردیم.

وی درباره توسعه حمل و نقل عمومی نیز گفت: حمل و نقل تهران حاکمیتی است و موضوعی که اصلی ترین نگرانی مردم تهران است و بعضا هم گفته می شود که نه شهرفروشی ادامه می یابد، توسعه حمل و نقل و مترو اصلی ترین موضوع شهر است.

شهردار تهران درباره کاهش آلودگی هوا هم گفت: فقط با جلوگیری و کنترل آلاینده هاست که می توانیم هوای پاک را به مردم بدهیم که حق شان است و این جز با توسعه حمل و نقل پاک میسر نیست و حد اعلای حمل و نقل پاک هم مترو و اتوبوس برقی و خودروی برقی و موتور برقی است.

به گفته وی، سهم موتورهای دوچرخ بنزینی از آلودگی هوای تهران بیش از ۱۰ درصد است و به تبع آن دوچرخه و اسکوتر برقی می تواند جایگزین مناسبی باشد هر چند استفاده از این ها در تهران مانوس نیست و در این دوره ۱۷۰ کیلومتر به مسیرهای دوچرخه در شهر اضافه کردیم و راهی جز گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه نداریم.

حناچی ادامه داد: استفاده از دوچرخه از منزل تا اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی هدف ما برای دوچرخه است و این اتفاق می تواند در شهر بیفتد؛ ما در حال برنامه ریزی آن هستیم و با بهره برداری از خطوط مترو و ایستگاه هایی که افتتاح می شود، می توانیم شرایط سخت تری برای تردد آلاینده های شخصی در سطح شهر ایجاد کنیم اما تا وقتی این زیرساخت فراهم نیست این کار با اختلال می شود.

به گفته وی، از نظر اقتصادی در شرایط سختی هستیم جنگ اقتصادی در کشور وجود دارد و این بزرگترین تهدید برای اقتصاد و حاکمیت ملی ماست و ما تلاش کرده ایم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: به این معنا که خط هفت مترو وقتی اجرا شد شرکت های خارجی و سوئدی میانه کار رها کردند و رفتند و همکاران ما در مترو تهران آن را تکمیل کردند و در ادامه خط ۶ به طور کامل داخلی اجرا شد، هواکش ها و سیگنالینگ خطوط که قبلا وارد می شد و در داخل ساخته شد.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افتتاح ایستگاه باقرخان در جنب بیمارستان امام و ایستگاه شهرک آزمایش را در دستور کار داریم و به زودی آنها را بهره برداری می کنیم و با افتتاح این ایستگاه ها حوزه نفوذ مترو در شهر افزایش پیدا می کند.

کلان پروژه ما «شهرنفروشی» بود

وی در بخش دیگری از سخنانش کلان پروژه مدیریت شهری کنونی را «شهرنفروشی» عنوان کرد و گفت: شهرنفروشی به این معنا است که ما از شرایط و ضوابط طرح تفصیلی عبور نکردیم و برای ساخت یک پروژه، عارضه سنگینی به جا نگذاشتیم و باید این روش ادامه یابد.

حناچی افزود: اصلی ترین پروژه ما در این دوره از مدیریت شهری به خصوص از نیمه ۹۷ به این سو، جلوگیری از فروش شهر بود. اتفاقی که به خاطر آن عارضه های سنگینی در کالبد شهر ایجاد شده بود اما در این دوره مدیریت شهری در اقداماتی که در شهر انجام دادیم از طرح تفصیلی و برنامه هایی که برای تهران مصوب شده بود تخطی نکردیم.

به گفته شهردار تهران، شهرفروشی این نیست که شهرداری املاک خود را واگذار نکند، بلکه شهرفروشی یعنی عبور از طرح تفصیلی که ما از آن عبور نکردیم و به عهد خود با مردم پایبند ماندیم.

وی تصریح کرد: برای اثبات این ادعا می توانید به لیست پروانه های ساختمانی که صادر شده است، مراجعه کنید.

به گزارش ایرنا، ۲ ایستگاه مترو اقدسیه و مرزداران در مراسمی امروز/شنبه/ رسما افتتاح شد که با افتتاح ایستگاه اقدسیه خط ۳ مترو تهران با ۲۵ ایستگاه تکمیل شد.

با افتتاح این ایستگاه ها شماره ایستگاه های فعال ناوگان مترو تهران به عدد ۱۳۹ رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.