| کد خبر: 226035 |

بودجه رویایی بسته نشده است

شهردار تهران با اشاره به اینکه بودجه سال۱۴۰۰ نسبت به سالجاری تنها ۶ هزار میلیارد تفاوت دارد، تحقق آن را رویایی ندانست.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به اینکه بودجه سال۱۴۰۰ نسبت به سالجاری تنها ۶ هزار میلیارد تفاوت دارد، تحقق آن را رویایی ندانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه حضور امروز در صحن شورای شهر با اشاره به رقم ۳۶ هزار میلیاردی بخش اصلی بودجه سال آینده گفت: امسال اولین سالی است که تبصره‌ها به منظور ایجاد شفافیت در لایحه آمده و این مساله به شفافیت بودجه نیز کمک می‌کند که رقم آن ۱۱ هزار میلیارد برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ دو سطحی است افزود: اگر سطح دوم به تصویب برسد ۳۲پ روژه اولویت دار که نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستند همچون محور قطار تهران و تبریز، دره اوین، خلازیل و هرندی که نگاه بودجه اجتماعی دارد محقق شود.

وی افزود: در این بودجه اعتباراتی برای توسعه محلی دیده شده و با توجه به ادامه شرایط کرونایی به معیشت شهروندان نیز با نگاه اجتماعی حاکم بر آن توجه می‌شود.

شهردار تهران در خصوص میزان بدهی‌های شهرداری نیز گفت: بدهی‌های ما حالت ایستا ندارد و بخشی از آن پرداخت می‌شود و عمده آن مربوط به بدهی بانکی است که وقتی مدت آن می‌گذرد بهره بالای ۳۰ درصد به آن می‌خورد و به نفع شهرداری است که این میزان بدهی پایین نگه داشته شود

و تلاش می‌کنیم بدهی‌هایمان را تراز نگه داریم.

حناچی درباره بدهی به پیمانکاران نیز توضیح داد: رقم این بدهی قابل توجه نیست و مبالغ خرد آن پرداخت شده است.

وی افزود: عمدتاً پیمانکاری درشت باقی مانده است.

شهردار تهران در خصوص بودجه حمل و نقلی نیز گفت: موضوع حمل و نقل با این اعتبارات حل نمی‌شود و نمی‌توان کار بزرگی انجام داد ضمن اینکه حمل و نقل در پایتخت موضوع حاکمیتی است و دولت نمی‌توان از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

وی در خصوص پیش بینی بخشی از بودجه برای افشای فساد نیز توضیح داد: قانون سوت اگر در شورا به تصویب برسد، بخشی از بودجه شهرداری به کسانی تعلق می‌گیرد که اسناد فساد را افشا کنند البته سال پیش هم سه ردیف بودجه پیش بینی شده بود.

حناچی درباره انتقادات اعضای شورا به رویایی بودن بودجه سال آینده و عدم تحقق بودجه نیز گفت: معمولاً در ماه‌های آخر سال وضعیت تأمین اعتبارات بهتر است، و تا الان بالای ۷۰ درصد بودجه تحقق یافته و تحقق بودجه سال آینده هم امکان پذیر است و بودجه ۳۶ هزار میلیاردی پایه‌اش همانی است که به شورا داده شده و نسبت به سال قبل ۶ هزار میلیارد تفاوت داشته است.

شهردار تهران در خصوص وضعیت اتهامات وارده دو شهردار مناطق نیز گفت: منتظر هستیم دستگاه قضا درباره این موضوع اطلاع رسانی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.