| کد خبر: 219212 |

مهلت یک هفته‌ای به شهرداری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود ظرف یک هفته نسبت به ارائه گزارش درباره علت عدم دریافت اوراق تجهیز حمل و نقل، به شورای شهر اقدام کند.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود ظرف یک هفته نسبت به ارائه گزارش درباره علت عدم دریافت اوراق تجهیز حمل و نقل، به شورای شهر اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مرتضی الویری در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: پیش‌تر گزارشات برای گرفتن امضا و فعال شدن اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی و دریافت مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد و این خبر خوش هم داده شد اما طبق اطلاع بنده این مبلغ نزد بانک رفاه کارگران است و به یک دلیل کوچک بانک این رقم را تعدیل نکرده است.

وی افزود: این باعث تأسف است که ماه مهر در حال شروع است و در موضوع حمل و نقل عمومی این امر عملی نشده است. بنابراین موضوع تذکر بنده به شهرداری تاکید بر این مسئله است و از شهرداری خواسته‌ام که ظرف یک هفته نسبت به این موضوع اقدام کند.

عضو شورای شهر، با قرائت متن تذکر خود نیز عنوان کرد: ماده واحده مصوبه بند الف تبصره چهارم مصوبه پولی سال ۹۸ شهرداری تهران، مقرر می‌دارد با استناد به بند ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که با تأیید وزارت کشور و رعایت مقررات مربوطه، نسبت به انتشار اوراق مالی تا سقف مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال جهت امضا حمل و نقل عمومی شهر تهران با ارائه مطالبات مطابق ضوابط و سایر قوانین اقدام کند.

وی با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش آلودگی هوا و لزوم تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی، نظر به تایید ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از مجموع مبلغ ۳ هزار میلیارد مذکور مربوط به منابع حاصل از اوراق مشارکت که نزد بانک رفاه است، به دلیل عدم ارائه تضامین لازم از سوی شهرداری تهران جهت خرید تجهیزات و نوسازی حمل و نقل عمومی تخصیص نیافته است.

الویری تاکید کرد: لذا به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود که ظرف مدت یک هفته نسبت به ارائه گزارش در این خصوص به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.