| کد خبر: 202327 |

ارسال "سند جامع سرمایه گذاری شهر تهران" به شورای شهر

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از ارائه لایحه "سند جامع سرمایه گذاری در شهر تهران" به شورای شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از ارائه لایحه "سند جامع سرمایه گذاری در شهر تهران" به شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شکرالله بنار در مورد وضعیت سرمایه گذاری در شهر تهران با بیان اینکه "سند جامع سرمایه گذاری در شهر تهران"  در قالب یک لایحه تقدیم شورای شهر شده است، گفت: براساس این لایحه روابط سرمایه گذاری بین شهرداری و شرکا شفاف خواهد شد و به سرمایه گذاران اجازه داده می‌شود که در فضایی ایمن، سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهر تهران دچار پارادوکس‌هایی است، تصریح کرد: پیش از این مشارکت بین شهرداری و بخش خصوصی در مسیر روشن و مشخص قرار نگرفته و یکی از دلایل عدم شفافیت را می‌توان،  مداخلات همزمان مسئولان شهرداری در یک پروژه دانست به گونه‌ای که یک قرار داد را سازمان سرمایه گذاری امضاء می‌کند؛ اما شهردار منطقه نیز باید این قرار داد را امضاء کند و ممکن است در این میان تداخلاتی رخ دهد به عنوان مثال شهردار منطقه پروژه را واگذار کرده در حالی که سازمان سرمایه گذاری بی خبر است یا  شهرداری منطقه نمی‌داند که سازمان سرمایه گذاری با شریک چه تعاملاتی داشته که به همین دلیل مشکلات متعددی شکل می‌گیرد.

بنار با تاکید بر اینکه این گونه مسائل موجب شده تا فضای کسب و کار شفاف و روشن نباشد، افزود: به همین دلیل ما شاهد ادعاهای متعدد و فساد در پروژه‌ها هستیم که برای حل این مشکل در لایحه پیش بینی شده که به مناطق تا سقف ۷.۵ میلیارد تومان تفویض اختیار شود تا در مورد پروژه‌هایی تا این قیمت خودشان رأسا وارد عمل شوند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در مورد برخی سرمایه گذاری‌های ابتر مانده در شهر با بیان اینکه پروژه‌های این سازمان عمدتا تکالیف برنامه‌ای است و برهمین اساس اجبارا باید در یکسال آنها را به سامان برسانیم، ادامه داد: به همین دلیل شاهد بروز اتفاقاتی در قراردادهای مشارکتی هستیم بگونه ای که حتی ممکن است آورده بخش خصوصی،توان فنی و... ارزیابی درستی نشود؛ چراکه همه می‌خواهند در دوره یکساله بودجه، کارنامه داشته باشند که این بزرگترین بحران سرمایه گذاری است؛ اما اگر این لایحه به تصویب برسد گام مهمی برداشته‌ایم و این فرآیندها اصلاح می‌شود.

بنار با اشاره به اینکه در این لایحه پیشنهادی سطوح معاملات مشخص شده  است، گفت: البته برای سال جاری در سند برنامه، برای سازمان سرمایه گذاری تکلیف شده که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در سه سال تولید ثروت کند که از این محل برای توسعه پروژه های شهر ی کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این لایحه جایگاه مدیران سرمایه گذاری در مناطق  ارتقاء یافته گفت: برقراری عدالت؛‌ شفافیت و ایجاد فضای رقابتی برای تمامی پروژه های سرمایه گذاری در شهر تهران جزو برنامه‌های این لایحه جدید است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.