| کد خبر: 196039 |

سرنوشت ساختمان بلدیه چه می‌شود؟

ساختمان بلدیه به محلی برای گفت و گوی مردم و متولیان شهر تبدیل می‌شود.

تین نیوز

 معاون شهردار تهران گفت: ساختمان بلدیه به محلی برای گفت و گوی مردم و متولیان شهر تبدیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عبدالرضا گلپایگانی درباره پروژه «بلدیه» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی، اظهار کرد: این پروژه دارای مصوبه کمیسیون ماده 5 برای بازسازی و مصوبه شورای شهر تهران برای تبدیل شدن به «خانه شهر» است.

وی ادامه داد: قرار است در این مکان رویدادهای مرتبط با برنامه‌ریزی شهر و گفت‌وگوی مردم با متولیان شهر صورت گیرد. براین اساس معاونت فنی و عمرانی نیز در حال بازسازی ساختمان است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، تصریح کرد: ساختمان بلدیه یکی از ساختمان‌های شاخص شهر تهران در دوره قاجار بوده و تا اوایل دوره پهلوی اول نیز وجود داشته است. شخصیت میدان امام خمینی نیز به این ساختمان گره خورده است.

به گزارش تسنیم، این پروژه دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است.  

از ویژگی های مهم ساختمان خانه شهر می‌توان به ورودی مترو اشاره کرد که برای آسایش و رفاه مردم در طرح گنجانده شده و پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از این پروژه، ساختمان بلدیه سابق به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل شده و باعث توسعه گردشگری و جذب توریست در سطح منطقه و شهر تهران شود.

ساختمان خانه شهر با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع در زمینی به متراژ 4500 مترمربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.