| کد خبر: 175810 |

مهدی جمالی نژاد:

◄ ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌ها در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌ها به‌طور جدی در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بابیان این‌که ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌ها به‌طور جدی در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است، اعلام کرد: در راستای ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌های سراسر کشور در نظر است بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور تا سقف 50‌هزار نفر از کارکنان قراردادی شهرداری‌ها با تحصیلات دانشگاهی و حداقل سه سال سابقه خدمت در شهرداری، تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد بابیان مطلب فوق در نشست مشترک با نماینده مجلس و شهرداران و دهیاران شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار، ‌افزود: بر این اساس طی مکاتبه‌ای با استانداری‌های سراسر کشور مقرر شد اطلاعات کافی موردنیاز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اخذ تا مقدمات برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور صورت پذیرد.

وی افزود: از آنجایی که در حال حاضر در شرکت‌های تامین نیروی شهرداری‌ها، افرادی با تحصیلات دانشگاهی و عملکرد بالا مشغول خدمت هستند، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دنبال راهکاری برای به‌کارگیری این دسته از افراد در شهرداری‌ها هست که در صورت حصول نتیجه سریعا اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بیان مشکلات حوزه کاری شهرداران حاضر در جلسه، گفت: شهرداران باید نگاه خود به اداره شهر را اصلاح و با نگاه مدیریتی متفاوت برای جذب درآمد به شهر و ظرفیت‌های آن توجه کنند و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های شهری باشند.

جمالی‌نژاد خطاب به شهرداران و دهیاران گفت: طرح بازآفرینی برای جذب اعتبار و گردشگر کمک خوبی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست و همه شهرداران و دهیاران باید با این طرح آشنا شوند و با داشتن برنامه‌های اصولی و کاربردی از مزایای آن بهره ببرند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: سهمیه قیر در بیش‌تر استان های کشور صددرصد اختصاص و سهمیه استان اصفهان هفت‌میلیونی تن بوده که تمام آن اختصاص‌یافته است.

جمالی‌نژاد در خصوص مسائل و مشکلات خاص شهرداری‌ها و دهیاری‌های حاضر در جلسه اظهار کرد: مسئولان شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار با توجه به هم‌جواری آن‌ها باکلان شهر اصفهان و مهاجرت‌پذیری زیاد آن‌ها باید برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق و تقویت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه داشته باشند.

وی گفت:‌ مشکل‌ها و درخواست‌هایی که در این جلسه مطرح شد در سراسر کشور وجود دارد و باید تمامی آن‌ها به‌صورت مشخص دسته‌بندی و برای کل کشور برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شود.

حسینعلی حاجی نماینده مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس در این جلسه گفت: رفع مشکلات شهرداران و دهیاران و شهرها و روستاهای شهرستان‌های برخوار و شاهین‌شهر و میمه نیازمند حمایت و توجه وزارت کشور و استانداری اصفهان است.

وی، جلوگیری از جانمایی منطقه دفع پسماند در منطقه برخوار، تامین خودرو و تجهیزات خدماتی و اتوبوس برای شهرداری‌ها، تامین قیر،‌ فراهم شدن امنیت شغلی نیروهای شهرداری‌ها،‌ مشخص شدن وضعیت حریم شهرهای دو شهرستان و اصلاح مسیر حرکت قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران را از مهم‌ترین درخواست‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جلسه نام برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.