| کد خبر: 175730 |

شهردار تهران:

◄ 700 میلیارد تومان برای خط 7 مترو تهران هزینه می‌شود

با مجوز بانک مرکزی مجوز انتشار 800 میلیارد تومان اوراق نیز صادر شده است که بانک عامل باید این مهم را انجام دهد.

تین نیوز

شهردار تهران از تکمیل پروژه ایجاد کمربند سبز خبر داد و در مورد ورود شرکت کره‌ای برای استحصال گاز از زباله‌ در این کلان‌شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی افشانی در مراسم افتتاح نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی تا ارتش با بیان اینکه مبنای عمل ما بر تکمیل پروژه‌های عمرانی با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت بندی پروژه‌هایی است که به مردم کمک می‌کند، گفت: این پروژه دو سال خاک می‌خورد و مردم این منطقه سردرگم بودند. چرا که اتوبان شهید صیادشیرازی به بن بست می‌رسید و ترافیک به معابر و شریانات فرعی کشیده شده بود و امروز با افتتاح این پروژه ظرفیت استفاده از بزرگراه صیاد شیرازی افزایش می‌یابد و ترافیک با توزیع در سه بزرگراه امام علی، صیاد و ارتش کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم با بیان این‌که قطعاً پروژه‌های عمرانی بر اساس اولویت‌بندی که انجام شده است. یکی پس از دیگری افتتاح خواهد شد، ادامه داد: اجازه نخواهیم داد که منابع مردم به مانند سابق در خاک بماند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه 700 میلیارد تومان پول فروش اوراق مشارکت وارد خزانه شده و برای تکمیل خط ۷ مترو هزینه می‌شود، تصریح کرد: با مجوز بانک مرکزی مجوز انتشار 800 میلیارد تومان اوراق نیز صادر شده است که بانک عامل باید این مهم را انجام دهد.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته پرداخت که 4هزار میلیارد تومان طلب شهرداری نیز صورت جلسه شده و وارد چرخه می‌شود. او افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فضای سبز پایتخت را نهایی کنیم و آن هم ایجاد کمربند سبز تهران به طول 25 کیلومتر و عرض500 متر است که محل کاشت درختان مشخص شده و مخازن نیز در حال نصب هستند و منتظر سرد شدن هوا هستیم تا از اول آذر درختان سه تا پنج ساله را در این کمربند سبز بکاریم.

شهردار تهران در ادامه به این موضوع  پرداخت که ایجاد کمربند سبز تهران باعث عدم پیشروی غاصبان منابع طبیعی می‌شود و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات تهران، موضوع پسماند است که پسماند نیز به دو بخش خانگی و نخاله ساختمانی تبدیل می‌شوند و باید بگویم در بخش نخاله‌های ساختمانی در روز 40 هزار تن نخاله تولید می‌شود که اولین کارخانه تبدیل نخاله به مصالح ساختمانی به ظرفیت 3300 تن تا دو هفته آینده نهایی می‌شود و تا پایان سال آینده، معادل کل نخاله‌های ساختمانی شهر، مصالح تولید می شود.

وی با بیان اینکه برای پسماند خانگی نیز موضوع تفکیک زباله از مبدأ در سه منطقه شروع شد، ادامه داد: شهردار منطقه یک که بدون اما و اگر بازنشسته شده است،‌ در امر تفکیک زباله از مبدأ پیشتاز بوده است و در آینده با برنامه‌هایی که داریم اوضاع به گونه‌ای خواهد شد که حتی یک ریال هم برای زباله خانگی نه تنها هزینه نمی‌کنیم، بلکه درآمد هم داریم و باید بگویم یک شرکت کره‌ای تا هفته آینده برای تولید گاز از پسماند با 140 میلیارد تومان سرمایه به تهران می‌آید و درآمد شهرداری نیز از این امر 200 میلیارد تومان خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.