| کد خبر: 165509 |

◄ مخالفت روحانی با خروج حجتی از کابینه؛ بازگشت هاشمی به گزینه‌های شهرداری تهران؟

خبرها حاکی از آن است که با مخالفت روحانی با خروج وزیر جهادکشاورزی از کابینه، محسن هاشمی بار دیگر به میان هفت نفر کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران بازگشته است.

تین نیوز

انتخاب شهردار تهران بیش از آن‌که یک موضوع کارشناسی باشد، این روزها در فضای مذاکره و لابی‌گری قرار گرفته است. برخی رسانه‌ها نیز با توجه به رویکرد سیاسی خود به طرفداری و یا تخریب گزینه‌ها اقدام می‌کنند که شاید بی‌تاثیر نباشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پس از انتخاب 7 گزینه برای تصدی پست شهرداری از سوی اعضای شورای شهر تهران، یکی از گزینه‌هایی که مباحث زیادی پیرامون آن وجود دارد، حضور وزیر جهادکشاورزی فعلی در میان کاندیداهای تصدی‌گری پست شهرداری است که گفته می‌شود با مخالفت روحانی و عارف و برخی از نمایندگان مجلس و حتی شورای شهر تهران روبه‌رو شده است.

این گزارش حاکی از آن است که، محمدرضا عارف سرلیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در مجلس  مخالفت خود با خروج محمود حجتی از بدنه دولت را اعلام کرده و از وی خواسته تا همچنان در این وزارتخانه به فعالیت ادامه دهد.

برخی دیگر از نمایندگان مجلس نظیر محمود صادقی هم پیش از این از حضور احتمالی حجتی در انتخابات شهرداری تهران انتقاد کرده بودند.

در این میان یکی دیگر از هفت گزینه تصدی پست شهرداری تهران، انصاری لاری بود که شایع شده بود وی از حضور در جلسات مشترک شورا و هفت منتخب خودداری و در نهایت انصراف خود را اعلام کرده است، اما طولی نکشید که انصراف انصاری لاری تکذیب شد و گفته شد: با توجه به تاریخ قید شده در نامه انصراف انصاری‌لاری (هشتم اردیبهشت) و اعلام امادگی او در دیدار با اعضای شوراى شهر (نهم اردیبهشت) انصراف وی صحت ندارد.

اما هستند در میان گزینه‌ها که با توجه به شرایط سنی، خود را دارای شانس بیش‌تر برای حضور در ساختمان بهشت می‌دانند و این صراحت کلام تنها می‌تواند با تکیه بر رویکرد شورای شهر به جوانگرائی مدیریت شهر بوده باشد.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از گزینه‌هایی که در رای استمزاجی شورای شهر، از ادامه ماراتن مدیریت شهری کنار گذاشته شد، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر پنجم است که علیرغم بالا بودن شانس انتخاب از قدرت و تجربه بالائی در اداره شهر  برخوردار است، اما اعضای لیست امید ترجیح دادند برای حفظ و صیانت از انسجام شورا، وی را در میان خود نگه دارند.

اما خبرها حاکی از آن است که با مخالفت روحانی با خروج وزیر جهادکشاورزی از کابینه، محسن هاشمی بار دیگر به میان هفت نفر  کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران بازگشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.