| کد خبر: 164207 |

واکنش اعضای شورای شهر به اظهارات دادستان تهران

◄ شهردار تهران برای بار دوم «استعفا» داد/ بررسی در جلسه فردا

در پی جدی شدن مساله رفتن نجفی، اعضای شورای شهر تهران فردا صبح برای انتخاب سرپرست جلسه‌ای برگزاری می‌کنند، احتمالا یکی از معاونان شهردار تهران به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود.

تین نیوز

با انتشار اظهار نظر اخیر دادستان تهران در خصوص رای اعضای شورای شهر به ادامه کار محمدعلی نجفی و در خواست وی از شهردار تهران به منظور خودداری از حضور در دفتر کار خود، منتخبان مردم در پارلمان شهری به این سخنان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، زهرا صدراعظم نوری، در کانال تلگرامش با اشاره به صحبت‌های دادستان کل کشور مبنی بر ارائه دوباره استعفا توسط شهردار تهران گفت: فشارها به شهردار تهران علنی شد.

عضو شورای شهر تهران، با اشاره به صحبت‌های دادستان کل کشور در پستی نوشته است: «دادستان کل کشور با انتقاد از رد استعفای نجفی توسط شورای شهر به نجفی گفته مجدداً استعفای خود را تقدیم شورای شهر کند.»

صدراعظم نوری
زهرا صدراعظم نوری: فشارها به شهردار تهران علنی شده است

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: دادستان کل کشور گفته است «آقای شهردار باید مهلتی نیز تعیین کند و عنوان کند که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین کنید، در غیر این صورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده‌دار نخواهم بود و قطعا آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.»

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران اما در پستی که از خود در فضای مجازی منتشر کرده، گفته است: ورود جناب آقای منتظری دادستان کل کشور به موضوع استعفای دکتر نجفی نه با تدبیر همراهی دارد و نه با وظایف ذاتی جایگاه حقوقی ایشان تطبیق پیدا می‌کند.

حق شناس گفته: کاش  بیشتر با وظایف خود آشنا بودیم.

واکنش به سخنان دادستان کل کشور به شورای شهر محدود نشده و محمود صادقی نماینده تهران در مجلس نیز در صفحه اختصاصی خود با منتشر کردن متنی کوتاه، اعتراض خود به این موضوع را مطرح کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور می‌شود: آقای دادستان این از اختیارات بدیهی شورای شهر است که درباره پذیرش استعفای شهردارش چه تصمیمی بگیرد، به جای نگرانی از اعمال اختیارات قانونی شورای شهر، پاسخگوی رفتار غیر متعارف افراد زیر مجموعه خود با شهردار باشید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، به گفته رئیس شورای شهر تهران قرار است فردا موضوع استعفای محمدعلی نجفی بار دیگر در صحن علنی شورای شهر به شور گذاشته شود.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: پس از رای دیروز شورای شهر تهران در مخالفت با استعفای آقای نجفی ایشان طی نامه‌ای، ضمن تشکر از اعتماد و حمایت شورا، اظهار کرده‌اند که با نظر پزشک معالج خود جهت انجام عمل جراحی و آغاز درمان، امکان ادامه حضور در مسئولیت را ندارند.

هاشمی افزود: البته رای روز گذشته شورا به معنای تقدیر از زحمات آقای نجفی در طول دوره مسئولیت و حمایت از برنامه‌های مدیریت شهری بود و همانگونه که ایشان نیز در سخنان خود گفت به‌علت مشکلات جسمی، قادر به ادامه حضور در شهرداری نیست.

رئیس شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه علنی شورا در ۲۱ فروردین ماه، استعفای مجدد دکتر نجفی طرح و اعضا درباره آن تصمیم خواهند گرفت.

جلسه هم اندیشی اعضای شورا برای انتخاب سرپرست

در پی جدی شدن مساله رفتن نجفی، اعضای شورای شهر تهران فردا صبح برای انتخاب سرپرست جلسه‌ای برگزاری می‌کنند، احتمالا یکی از معاونان شهردار تهران به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود.

برخی رسانه ها از پیروز حناچی به عنوان سرپرست موقت شهرداری تهران نام می‌برند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.