| کد خبر: 162328 |

در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند مطرح شد

◄ تمرکز 48 درصد تولید سرمایه در تهران

تا سال 2030 بالغ بر 70 درصد مردم در 5 درصد دنیا ساکن خواهند شد، بنابراین استفاده از فناوری در مدیریت شهرها تاثیر به‌سزائی در زندگی مردم خواهد داشت.

تین نیوز

همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با حضور وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات ، معاون فناوری ریاست جمهوری، محمدعلی نجفی شهردار تهران و جمعی از مسئولان و کارشناسان با شعار جابه‌جایی هوشمند، محیط هوشمند و زندگی هوشمند، در محل برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وزیر ارتباطات  در این همایش با اشاره به تبادل نظر در این قبیل همایش‌ها اظهار کرد:برآورد شده که  تا سال 2030 بالغ بر 70 درصد مردم در 5 درصد دنیا ساکن خواهند شد، بنابراین استفاده از فناوری در مدیریت شهرها تاثیر به‌سزائی در زندگی مردم خواهد داشت.

محمد جواد آذری جهرمی، گفت: اگر بخواهیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم باید بنا بر ضرورت به استفاده از فناوری هوشمند و فناوری اطلاعات در مدیریت شهرها بپردازیم.

یکی از موضوعاتی که جهرمی به آن پرداخت، بحث اشتغال و ایجاد آن در میان مردم بود . او  بدترین شکل اشتغال‌زایی را استخدام و پرداخت حقوق ماهیانه دانست و گفت: این شکل ایجاد شغل تنها کشتن خلاقیت میان جوانان است و امروز شرایط کسب‌وکار هوشمند در کشور فراهم است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: امروز به دنبال اعتماد به کسب و کارهای اینترنتی هستیم، از اعلام کاستی‌ها نترسیم ، آنها را عنوان کنیم و بگوییم با فناوری اطلاعات قرار است تا چه میزان آن را کاهش دهیم.

جهرمی گفت: باید به این نتیجه رسید که در زمان مشخص قرار است به چه شاخصی دست پیدا کنیم، کسب‌وکارهای اینترنتی برای فعالیت و باقی ماندن در بازار رقابتدرخواست بودجه نداشته و تنها رفع موانع را از دولت تقاضا دارند .

وی گفت: با توجه به این که 48 درصد سرمایه تولیدی در کشور در پایتخت متمرکز شده، شهرداری تهران به عنوان پیش‌رو در حوزه هوشمندسازی کشور محسوب می‌شود. امیدوارم خروجی این همایش تشکیل یک کمیته در حوزه فناوری اطلاعات در شهرداری تهران باشد.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.