| کد خبر: 160216 |

لزوم به‌روز‌رسانی امکانات شهرداری

برف و باران و نزولات آسمانی، یک نعمت الهی است. باید قدردان پروردگارمان باشیم که این نعمت الهی را نازل کرد و علاوه بر تهران، بسیاری از مناطق کشور را سفیدپوش کرد.

تین نیوز

برف و باران و نزولات آسمانی، یک نعمت الهی است. باید قدردان پروردگارمان باشیم که این نعمت الهی را نازل کرد و علاوه بر تهران، بسیاری از مناطق کشور را سفیدپوش کرد.

به گزارش تین‌نیوز، از غرب کشور از تبریز و تا تهران و خوزستان و حتی مشهد این روزها شاهد بارش نزولات آسمانی هستند و لطف خداوند بر کشور جای شکر دارد. باید چنین اتفاقی را به فال نیک گرفت. حجم بارش برف نه‌تنها در تهران که در سراسر کشور، بسیار بیشتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد. اگرچه سازمان هواشناسی پیش‌بینی بارش برف را از چند روز قبل مطرح کرده بود، اما این میزان بارش، جای شکر دارد. بارش برف در بسیاری از راه‌های کشور مشکلات گسترده‌ای به‌وجود آورد.

اتوبان تهران - قم، جاده سلفچگان، اتوبان قزوین - زنجان و بسیاری از معابر بزرگراهی کشور دچار انسداد شد. بارش برف در پایتخت هم تنها در شمال شهر نبود بلکه جنوب تهران نیز از این نعمت الهی بهره برد. برای نخستین‌بار شاهد توقف فعالیت فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد به‌صورت همزمان بودیم. این به‌معنای بارش گسترده برف بود.

از نخستین ساعات بارش برف در تهران، شاهد فعالیت گسترده نیروهای شهرداری بودم اما نکته دیگری که در این برف سنگین مورد توجه قرار گرفت، درختان تهران بود. حدود 58هکتار فضای سبز در تهران وجود دارد که طی خشکسالی سال‌های گذشته بدنه آنها خشک و ترد شده‌اند و بارش این حجم از برف باعث آسیب دیدن آنها شده‌است. طی شبانه‌روز گذشته، برخی از این درختان یا خم یا بعضا دچار شکستگی شاخه‌ها و بدنه شدند.

طی سال‌های گذشته در شهرداری تهران برنامه خوبی برای برف‌روبی و نمک‌پاشی و محلول‌پاشی وجود داشت. این آمادگی برای برف‌روبی به‌ویژه در مناطق شمالی با سرعت بیشتری شکل می‌گرفت اما در همان مناطق باز هم به‌دلیل ضعف امکانات، خدمات‌رسانی به خیابان‌های درجه2 با مشکل همراه بود. به‌عنوان مثال، خیابان‌هایی که دارای شیب‌تند بودند، امکان خدمات‌رسانی کمتری داشتند و خودروهای شهرداری کمتر می‌توانستند در این معابر تردد داشته باشند. این مشکل امسال هم وجود داشت. در این بخش می‌بایست هم امکانات به‌روز‌رسانی شود و هم مشارکت بیشتر شهروندان در خدمات‌رسانی را می‌طلبد.

اما اتفاق خوبی که دیروز رخ داد، دعوت شهردار تهران از جوانان شهر بود. شهردار تهران از جوانان خواست تا برای کمک به سرمایه‌های زیستی تهران در کنار مأموران خدماتی شهری، به تکاندن درخت‌هایی که بر اثر بارش شدید برف خم شده‌اند، بپردازند.

البته لازم است این دعوت آقای شهردار با مدیریت مناسب و با برنامه به اجرا درآید. ایده‌ اصلی که از سوی آقای نجفی طرح شد، بسیار خوب و قابل ستایش بوده ‌است. امیدواریم به‌زودی بتوانیم این ایده را در قالب یک طرح و برنامه مشخص اجرایی کنیم و مدیریت مناسبی برای فرایندهای داوطلبی در سطح شهر شکل دهیم. هر چه هست در این روزهایی که کشور بحران خشکسالی را می‌گذراند، بارش برف، نعمت بی‌بدیل پروردگار بود که با خدمت بیشتر باید قدر آن‌را بدانیم.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.