| کد خبر: 159856 |

معاون فنی و عمرانی منطقه دو خبر داد :

◄ ایمن‌سازی معابر و شیروانی‌های خـاکی با احداث دیوار حائل در منطقه دو

با توجه به موقعیت توپوگرافی و سطح شیب‌دار در قسمت شمالی منطقه دو و احداث معابر و بارگذاری قابل‌توجه در این قسمت‌ها ، ایمن‌سازی معابر و شیروانی‌های خـاکی با احداث دیوار حائل یکی از مؤثرترین عوامل بازدارنده از بروز خسارت در زلزله‌های شدید است.

تین نیوز

با توجه به موقعیت توپوگرافی و سطح شیب‌دار  در قسمت شمالی منطقه دو  و احداث معابر و بارگذاری قابل‌توجه در این قسمت‌ها ، ایمن‌سازی معابر و شیروانی‌های خـاکی با احداث دیوار حائل یکی از مؤثرترین عوامل بازدارنده از بروز خسارت در زلزله‌های شدید است.

به گزارش تین‌نیوز از روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، یوسف متقی بابیان این مطلب اظهار داشت : در راستای ایمن‌سازی معابر و شیروانی‌های خـاکی با احداث دیوار حائل و با توجه به سطح شیب‌دار در قسمت شمالی منطقه ، جهت  جلوگیری از ناپایداری شیب‌ها روش‌های مختلفی جهت اجرای طرح شیب پایدار وجود دارد. بر این اساس با توجه به موقعیت مکانی و امکانات موجود ، برنامه پایدارسازی تعدادی از مکان‌ها و معابر ناایمن از طریق اجرای دیوارهای حائل وزنی با سنگ مالون در دستور کار معاونت فنی و عمرانی این منطقه قرار گرفت   و با توجه به‌قرار گرفتن معبر جنوبی هتل اسپیناس پالاس درروی یک سطح شیب‌دار خطرناک و ناپایدار ، عملیات اجرائی دیوار حائل وزنی با اجرای تمهیداتی از قبیل اجرای شمع زیر فونداسیون در عمق مناسب و اجرای فونداسیون بتن مسلح جهت جلوگیری از نشست‌های نامتوازن و سپس اجرای دیوار حائل سنگی با سنگ مالون به ارتفاع 8 متر و طول38 متر و حجم 500 مترمکعب و زهکشی آب‌های پشت دیوار اقدام شد .

وی  یکی از دیگر اقدامات ایمن‌سازی در این منطقه را ، ایمن‌سازی معبر مجاور بوستان کیهان در مجاورت کانال بهرود عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه تراز دیوار بتنی کانال بهرود  پایین‌تر از سطح معبر است   و امکان سقوط خودروها و شهروندان وجود داشت ، عملیات افزایش دیوار روی کانال تا ارتفاع 2/5 متر و به طول 110 متر همراه با احداث پیاده‌رو جهت ایمنی عابرین پیاده انجام شد .

یوسف متقی از سایر اقدامات ایمن‌سازی معابر،  اجرای دیوار سنگی همراه با پله و رمپ و رعایت ضوابط معلولین در اتوبان جلال آل احمد تقاطع کوچه‌های منصوری وپیمان به حجم 200 متر را تشریح کرد . این دو تقاطع سالیان سال به‌صورت مخروبه و در مجاورت اتوبان جلال آل احمد به حال خود رهاشده بود .یکی از مزیت‌های احداث این دیوار پله و رمپ، افزایش سطح مفید پیاده‌رو و حذف زوائد فیزیکی و مناسب‌سازی پیاده‌رو مجاور آن بوده است.

همچنین با توجه به‌قرار گیری سایت برف‌روبی و بازیافت این منطقه در محله اسلام‌آباد در مجاورت اتوبان چمران و قرارگرفته در سطح شیب‌دار و باز بودن محوطه و ورود افراد معتاد به داخل سایت و سرقت تجهیزات و دیوارهای حائل وزنی سنگی در مجاورت اتوبان شهید چمران  دیوار سنگی به ارتفاع 5  متر و طول  60متر و حجم 600 مترمکعب و دیوارهای بلوکی سیمانی به طول ٣٧٠ متر اقدام شد

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.