| کد خبر: 153144 |

تهران به «خزانه شهر» مجهز می‌شود؟

یک عضو شورای شهر تهران خواستار اجرای دستورالعمل ایجاد خزانه‌داری در شهرداری تهران به پشتوانه ابلاغیه وزارت کشور در این خصوص شد.

تین نیوز

یک عضو شورای شهر تهران خواستار اجرای دستورالعمل ایجاد خزانه‌داری در شهرداری تهران به پشتوانه ابلاغیه وزارت کشور در این خصوص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فراهانی در جلسه علنی روز سه‌شنبه با بیان اینکه «استقرار خزانه‌داری کل (واحد)» در کشور ما پیشینه‌ای قریب به ۱۰۰ سال دارد که متاسفانه در شهرداری‌ها به این مساله کمتر توجه شده بود، گفت: از این رو پس از گذشت ۵۰ سال از تصویب آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، بالاخره وزارت کشور در اردیبهشت سال جاری در اجرای ماده ۴۳ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، دستورالعمل «خزانه داری در شهرداری‌ها» را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی ضمن قدردانی از اهتمام وزیر کشور به سامان‌بخشی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالیاتی و محاسباتی شهرداری‌ها، گفت: با عنایت به اهمیت خزانه‌داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در اجرای مواد ۷۸ و ۷۹ قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل بند ۱۲ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور و نیز دستورالعمل خزانه‌داری ابلاغی وزیر کشور مورخ دوم اردیبهشت امسال، در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجرا به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

به گفته وی، براساس ماده ۵ این دستورالعمل، شهردار تهران خزانه‌دار شهر محسوب می‌شود و هرگونه تفویض اختیارات خزانه‌داری رافع مسوولیت او نخواهد بود. این عضو شورای شهر ابراز امیدواری کرد: با اجرای به موقع این دستورالعمل و اهتمام شهردار تهران، شاهد «شفافیت»، «قانون مداری» و «کارآیی» بیش از پیش مالیه شهری در تهران باشیم.


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.