| کد خبر: 207414 |

◄ استقرار دستگاه تصویربرداری حرارتی جهت غربالگری در فرودگاه مشهد

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز جهت غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب را در محل فرودگاه بین‌المللی مشهد مستقر کرده است.

تین نیوز

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز جهت غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب را در محل فرودگاه بین‌المللی مشهد مستقر کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیشرفت علمی بایستی با تکیه‌ بر تولید بومی علم، همراه با خودباوری، امید به موفقیت و حرکت جهادگونه باشد، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریت، توجه به حل مسائل و مشکلات اجتماعی از اولویت‌های دانشگاه است. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت‌پذیری اجتماعی را جزو وظایف سازمانی و مبتنی بر آموزه‌های دینی می‌داند.

وی ادامه داد: یکی از این دغدغه‌ها که به تازگی به‌عنوان مسأله ملی مطرح ‌شده، مراقبت و پیشگیری از درگاه‎های ورودی به شهر مقدس مشهد در مقابله با کرونا ویروس است. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دو بازوی اجرایی آن یعنی مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی احساس نیاز را درک کرده و در راستای حل موضوع اجتماعی و کاهش این دغدغه اعلام آمادگی کردند و برای رفع این موضوع تمام ظرفیت و توان خود را به کار بستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: این دو مرکز به کمک نیروهای انسانی متخصص خود به‌ صورت مستمر و شبانه‌روزی و با مستقر کردن دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز در ترمینال‎های ۱ و ۳ فرودگاه شهید هاشمی‎نژاد مشهد مقدس اقدام به غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب کردند.

دکتر طاهری لاری درخصوص کارکرد این دوربین، اظهار کرد: این دوربین به کمک واسط‎های نرم‎افزاری تهیه ‌شده می‌تواند میزان اندازه دما در هر شی و مکانی را بر مبنای فاصله‎اش از آن اندازه‎گیری کند و با رنگ‎های مختلف روی نمایشگر نشان دهد. بنابراین می‌توان از این دوربین به‌منظور تشخیص محدوده دمایی صورت اشخاص و تشخیص تب استفاده کرد و درصورتی‌که دما بالاتر از مقدار مشخصی باشد، به کاربر سامانه اطلاع داده می‌شود تا شخص مورد نظر برای بررسی دقیق‌تر موضوع ارجاع شود.

طاهری در پایان از زحمات و همکاری‌های پیوسته و شبانه‌روزی دکتر محمدعلی خلیل زاده رئیس مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی و دکتر سیدعابد حسینی رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دیگر همکارانشان در به ثمر رساندن این پروژه ارزشمند قدردانی کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.