| کد خبر: 179449 |

◄ برگزاری کارگاه آموزشی قوانین و مقررات پهپادهای غیرنظامی در شیراز

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات پهپادهای غیرنظامی در فرودگاه بین المللی شیراز آغاز شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه شیراز، گفت: به دلیل نبود نظارت‌های لازم و گسترش بی‌رویه پهپادها، انجام این‌گونه پروازها به دغدغه‌ای جدی در حوزه ایمنی و امنیت تبدیل‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان فارس؛ رضا بدیعی‌فرد افزود: رشد سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون علاقه‌مندان به استفاده از پهپادها و همچنین کاربردی بودن آن در حوزه غیرنظامی به‌ویژه برای ارگان‌ها و سازمان‌ها باعث شد مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی آن چاره‌ای بی اندیشند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس بابیان اینکه هم‌اکنون قوانین و مقرراتی در این رابطه تدوین و در حال تکمیل است، افزود: طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مدیران فرودگاه به‌عنوان نمایندگان این سازمان در استان‌ها فعالیت‌های پروازی پهپادهای غیرنظامی را مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌دهند.

بدیعی‌فرد درباره برگزاری این کارگاه آموزشی هم گفت: درواقع پهپادها را می‌توان نوعی سلاح در نظر گرفت که فعالان این حوزه باید آموزش تخصصی را فرابگیرند و با قوانین ایمنی و امنیتی پروازی و همچنین با نحوه هماهنگی با مدیریت ترافیک هوایی استان آشنا شوند.

کارگاه آموزش قوانین و مقررات پهپادهای غیرنظامی با حضور رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، علی‌اصغری نماینده سازمان هواپیمایی کشور و 135 نفر کاربر پهپادهای غیرنظامی با تدریس فخرالدین کشاورز رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه شیراز و متخصصین زهپادهای استان فارس به مدت 2 روز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.