| کد خبر: 83014 |

آماده‌باش سامانه‌های پاسخگویی به مسافران قطار

◄ در قطار همیشه حق با شماست

شاید برای شما هم پیش آمده یا پیش بیاید که بلیط قطار خود را گم یا فراموش کرده یا اصلا از سفر منصرف شده و بخواهید بلیط خودتان را مسترد کنید. در این شرایط از کجا می‌توانید کمک یا راهنمایی بگیرید؟

تین‌نیوز| شاید برای شما هم پیش آمده یا پیش بیاید که بلیط قطار خود را گم یا فراموش کرده یا اصلا از سفر منصرف شده و بخواهید بلیط خودتان را مسترد کنید. در این شرایط از کجا می‌توانید کمک یا راهنمایی بگیرید؟

شرکت راه‌‌آهن در روزهای گذشته از طریق رسانه‌های مختلف سامانه‌های پاسخگویی به سوالات و مشکلات مسافران قطارها را اعلام کرده و از شهروندان خواسته هر انتقاد و شکایتی داشتند، از طریق این سامانه‌ها پیگیری کنند.

عیدی خود را از رجا بگیرید


به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی و سامانه پیامکی راه‌هایی هستند که شرکت راه‌آهن آن را اعلام و تاکید کرده سامانه اطلاع رسانی پاسخگویی به شکایات راه‌آهن  جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز ارتباط مردمی در تمامی ساعات شبانه روز با خط ویژه تلفنی ۵۱۴۹-۰۲۱ در سراسر کشور پاسخگوی سوالات و مشکلات مشتریان‌شان خواهد بود.

از من بپرسید!
مسافران از طریق تماس با شماره ۵۱۴۹-۰۲۱ از خدماتی همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامی شرکت‌های مسافری، مراکز فروش بلیت و تعرفه و قوانین مربوط به آن ازجمله استرداد بلیت، صدور المثنی، حمل خودرو و توشه و همچنین بلیت بین‌المللی و اینترنتی، معرفی ایستگاه‌ها و ...بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن، مسافران می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۵۱۴۹-۰۲۱ نسبت به گزارش مشکلات احتمالی در قطاربه صورت آنلاین اقدام کرده تا متولیان سامانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم درباره رفع مشکلات را صورت دهند.

حق با شماست 
حالا سوال این‌جاست که مسافران ریلی کشور در چه مواردی می‌توانند از این سامانه‌ها کمک بگیرند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دیر به ایستگاه برسید، از سفر پشیمان شوید یا بلیط خود را گم کنید. در این شرایط برخی از مسافران حقوقی برای خود متصور نیستند و گاهی هم با برخورد خوبی مواجه نمی‌شوند.

اما در تمامی این موارد قانون حق کامل را برای مسافر در نظر گرفته است و آگاهی از آن باعث می‌شود حقی از مسافران تضییع نشود.

چطور بلیط‌مان را باطل کنیم؟
یکی از مشکلاتی که برای مسافران زیادی پیش می‌آید ابطال بلیط است. یک حادثه یا هر مساله دیگری ممکن است باعث شود شما از سفر منصرف شوید. در این شرایط باید چه کاری بکنید؟

اگر شما به هر دلیلی از سفر پشیمان شوید، مادامی که قطار حرکت نکرده باشد و مراکز فروش هم باز باشند، مرکز صادرکننده بلیط باید تمام بهای بلیط را بدون هیچ کسری به شما بازگرداند.

بلیت قطارهای مسافری در همه‌ی مراکز فروش رایانه‌یی بلیت (در ساعات کاری نمایندگی‌ها) با ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر بر اساس شرایط زیر قابل استرداد است و نیازی به مراجعه به مرکز خرید بلیت نیست.

- تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت قطار،۹۰ درصد بهای بلیت پرداخت می‌شود.
- از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت پیش از حرکت قطار، ۷۰ درصد بهای بلیت پرداخت می‌شود.
- از سه ساعت مانده به حرکت تا لحظه‌ی حرکت قطار۵۰ درصد بهای بلیت پرداخت می‌شود.
-  استرداد بلیت پس از حرکت قطار امکان‌پذیر نیست.
- استرداد بلیت اینترنتی صرفا از طریق یکی از مراکز فروش بلیت قطار و با ارائه کارت شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.

نگران بلیط گم‌شده نباشید
اگر شما بلیطتان را گم کرده یا فراموش کرده باشید با خود بیاورید، اگر در وقت اداری و حداکثر ۴۵ دقیقه مانده به حرکت در ایستگاه‌ راه‌آهنی  که سیستم فروش بلیت آنلاین دارد حاضر شوید، بلیت المثنی بدون دردسر صادر می‌شود، البته به چند شرط؛ بلیت مفقودی باید از طریق شبکه‌ی رایانه‌یی صادر شده و استرداد نشده باشد، صدور بلیت المثنی با ۵ درصد قیمت کل بلیت، انجام می‌شود و در صورت مفقود شدن آن، بلیت المثنی دیگری صادر نخواهد شد.

فقط باید حواستان باشد که درحال حاضر استرداد بلیت المثنی فقط به شرط ارائه بلیت اصلی و بلیت المثنی به‌صورت همزمان در ایستگاه‌های آنلاین و همه نمایندگی‌های فروش و با هماهنگی مرکز یک‌پارچه فروش بلیت قطار انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.