معطلی 50 روزه تخلیه واگن های باری در بنادر
مدیرعامل شرکت راه آهن، افزایش سرعت بازرگانی را هدف مهم این شرکت دانست و گفت: اولویت اصلی ما حمایت تمام قد از بخش خصوصی است.
مدیرعامل شرکت راه آهن، افزایش سرعت بازرگانی را هدف مهم این شرکت دانست و گفت: اولویت اصلی ما حمایت تمام قد از بخش خصوصی است.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در نشست با مالکان واگن باری بخش خصوصی افزود: بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در مدت سه روز از شمال شرق کشور به بندر می رسد اما ۵۰ روز معطل تخلیه و ترخیص می شود و این موضوع به شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تاثیر می گذارد.
وی گفت: اصلاحات انجام شده تا کنون، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است. گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا دموراژ کشتی ( کرایه معطلی، خسارت بیکارماندگی) ندهند.
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی کند و بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است نه افزایش سرعت حمل بار.
وی ادامه داد: برخی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی ریشه های ۳۰ تا ۵۰ ساله دارد که حل همگی به طور همزمان ممکن نیست، اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آن ها برنامه ریزی کرد.
صالحی با اشاره به واگذاری مالکیت همه واگن های باری به بخش خصوصی گفت: تعمیرات و نگهداری واگن های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد، زیرا مشی راه آهن خروج از تصدی گری و تسهیل فضا از یک سو و نظارت از سوی دیگر است.
چه عجججججججبب!!!
آقای صالحی بالاخره «مجبور» شد با شرکتهای خصوصی جلسه بذاره.
تشر رهبری باعث شد به خودش بیاد؟!
حتما باید زور بالای سرت باشه تا رفتارت با بخش خصوصی منطقی بشه؟