|
کد خبر
۲۶۴۸۵۲
کپی شد
راه آهن ایران؛ شاهراه ارتباطی بریکس
ایران با شبکه ریلی خود می تواند پل ارتباطی شمال–جنوب و شاهراه اصلی تجارت بریکس باشد.
وبینار بریکس با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت نشان داد مسیر ریلی ایران نقشی حیاتی در ترانزیت دارد.
به گزارش تین نیوز، برگزاری وبینار «تجارب کشورهای بریکس: نگاه اجمالی، استراتژی توسعه و پروژه های لجستیکی راه آهن ایران» با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت از کشورهای عضو بریکس نشان داد که مسیر ریلی ایران به عنوان شاهراه ارتباطی این پیمان، جایگاه ویژه ای در معادلات تجاری منطقه ای و فرامنطقه ای دارد.
ظرفیت های راه آهن ایران
- اتصال ریلی به کشورهای همسایه و کریدورهای بین المللی عبوری از ایران.
- ایستگاه های مرزی و بنادر دریایی متصل به شبکه ریلی.
- مراکز لجستیک ریلی و پروژه های زیربنایی برای توسعه ترانزیت.
- معرفی این ظرفیت ها به اعضای بریکس در وبینار اخیر به دعوت آکادمی حمل ونقل بریکس (زیر نظر راه آهن روسیه).
اهمیت عضویت ایران در بریکس
- اضافه شدن ایران، عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و اندونزی در سال های ۲۰۲۴–۲۰۲۵، فرصت های تازه ای برای توسعه تجارت و تقویت اتصالات حمل ونقلی ایجاد کرده است.
- ایران به عنوان پل ارتباطی شمال–جنوب می تواند مسیر ارزان تر، سریع تر و باثبات تر برای ترانزیت بار میان اعضای بریکس فراهم کند.
- حجم تجارت میان اعضای بریکس از ۶۱۵ میلیارد دلار در سال گذشته به بیش از یک تریلیون دلار در سال جاری رسیده است.
جایگاه راهبردی ایران
- حضور بیش از ۲۰۰ شرکت در وبینار اخیر نشانگر عزم جدی اعضای بریکس برای بهره برداری از مسیرهای ریلی ایران است.
- خارج از بریکس، حجم تجارت اعضا با جهان به بیش از ۱۰ تریلیون دلار می رسد؛ ایران می تواند شاهراه اصلی این ارتباطات باشد.
- بهره برداری از این ظرفیت ها نیازمند دیپلماسی فعال اقتصادی در کنار اقدامات فنی راه آهن است.
منبع:
ریل ایران
همه جا منافقین جدید و قلم مزد گیر و نفوذی هاهستند در قالب های دلسوز راه آهن کارمند راه آهن غلام و... حراست کجایی خوابی