| کد خبر: 257719 |

◄ بازار سیاه بلیت قطار تهران مشهد و سود 1 میلیونی دلالان

کمبود قطار به مقاصد پر تقاضا مثل مشهد در ایام پیک موجب شده است که دلالان در بازار سیاه بلیت قطار جولان بدهند و روی هر قطعه بلیت تا 1 میلیون تومان سود به جیب بزنند.

تین نیوز

کمبود قطار به مقاصد پر تقاضا مثل مشهد در ایام پیک موجب شده است که دلالان در بازار سیاه بلیت قطار جولان بدهند و روی هر قطعه بلیت تا 1 میلیون تومان سود به جیب بزنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، چند روزی از پیش فروش تابستانی بلیت قطارهای مسافری نمی گذرد که پیامدهای این مدل بلیت فروشی و خدمت رسانی ناکارآمد شرکت راه آهن به وضوح نمایان شده است.

مدیریتی که بدون توجه به نیازهای توسعه ای ناوگان مسافری از تعمیر و آماده سازی کشنده ها غفلت می ورزد و در پرداخت مطالبات شرکت های لکوموتیو نیز خودداری می کند تا این شرکت ها با بحران نقدینگی مواجه شده و ظرفیت فعال ناوگان خود را کاهش دهند.

کمبود قطار و آماده نبودن لکوموتیوها و نبود انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در بخش ریلی که سهمی از این مشکلات نیز به دخالت های دولت در قیمت گذاری بلیت باز می گردد موجب شده است که اکنون در ابتدای فصل تابستان تمام بلیت های این فصل به فروش رفته و با توجه به افزونی تقاضا بر عرضه بازار سیاه بلیت در مقاصد پرتقاضا شکل بگیرد.

بر اساس بررسی های میدانی خبرنگار تین نیوز، بلیت قطار تهران مشهد برای روزهای هفته آینده در بازار سیاه به وفور قابل خریداری است و این درحالیست که قیمت این بلیت ها از سوی دلالان تا 1 میلیون تومان بیشتر از نرخ مصوب به متقاضیان فروخته می شود.

این بررسی ها حاکیست در حال حاضر فقط امکان خرید بلیت قطارهای با صندلی اتوبوسی در هفته آینده به مقصد مشهد فراهم است اما این قطارها برای سفرهای طولانی مدت چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند.

اگر در بازار سیاه خواستار خرید بلیت قطارهای شرکت نورالرضا به مقصد مشهد باشید با توجه به این که این قطارها کیفیت مناسبی دارند باید بابت کوپه 4 نفره 7 میلیون تومان بپردازید. به عبارت دیگر هر بلیت برای متقاضی در بازار سیاه 1 میلیون و 750 هزار تومان آب می خورد که تقریبا 1 میلیون تومان بیشتر از قیمت مصوب است و این 1 میلیون تومان به جیب دلالان می رود.

این معضلی نیست که بتوان یک روزه برای آن کاری انجام داد ولی شاید اگر راه آهن و نهادهای نظارتی بر کنترل های خود بیفزایند خریداران بلیت نتوانند به سادگی بلیت را به نام افراد دیگر انتقال دهند و به این ترتیب حداقل بساط دلالی در بازار بلیت قطار جمع شود.

راهکار بلند مدت نیز این است که با افزایش قطارها به تعداد کافی عرضه انجام شود تا شاهد شکل گیری بازار سیاه نباشیم. این راهکار نیازمند توجه بیشتر راه آهن به پرداخت مطالبات شرکت های ریلی و آماده سازی قطارهای افزون تر در ایام پیک سفر است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    هیچ مدرک و مستندی در این رابطه دارید؟؟

    چنین تخلفی (در صورت وجود) فقط از جانب آژانسها ممکن است و بس. فلذا اگر مستنداتی هست، به مراجع قانونی و ذیصلاح ارجاع دهید تا به تخلفات رسیدگی شود.

    • ناشناس 1 0

      دم خروس عیان است اگر دقت کنید. وقتی ظرفیت یک ماهه قطارهای مسافری در کمتر از چند ساعت تمام می شود و بلیطی برای خرید از راه آهن نیست، توقع کنید بازار سیاه راه نیوفتد؟ جرم انگاری و برخورد قضایی پاک کردن صورت مساله است. باید مدیریت صحیح کرد و ظرفیت مسافری را بالا برد. آژانس پایین هرم است و قدرت و نفوذی ندارد. اما این شرکت عریض و طویل راه آهن و وزارت صمت با میلیاردها بودجه هستند که باید پاسخگوی کمبود لکوموتیو باشند.

    • ناشناس 4 0

      مدرک و مستندات رو دادیم اما اونی که گرفت دم شو دیدند شبکه نفوذ که حضرت آقا بارها بهش اشاره داشتند همین است باید این موارد توسط اطلاعات سپاه بررسی بشه نه حراست راه آهن یا معاون پرسنلی و امثال هم معنی ندارد بلیط قطارهای ملکی که سوبسیدی است توسط افراد معلوم الحال در شرکت سفیر ریل کنترل و توزیع بشه اونم به آژانس خود مدیر عامل سفیر ریل یا آژانس های دوست رفیق ها الان نود سیستم توزیع توسط دوستان همین ها مثلاً کنترل میشه برو ببین چه خونه زندگی زدن بهم ماشین شاسی بلند توسان و خونه تو شمال شهر و....لابد همش از حقوق کارمندیه چرا بلیط مناسبت های خاص نصف ب توسط نود اعلایی یا خان احمدی به آژانس های خاص می‌ره چرا روسای قطار استخدام سفیر یا بعضاً رجا میگن بیست میلیون دستی دادیم تا قبول بشیم چرا افراد 70,تا 80ساله تو این شرکت ها هستند و ثروت باد آورده بهم زدن مثل ..

  • ناشناس 0 0

    به نظرم نویسنده کلا به خطا رفته. قطارهای اتوبوسی با توجه به قیمتشان از اقبال بسیار خوبی برخوردارند (خصوصا در مقام مقایسه با قطارهای پنج ستاره و لوکسی که نام بردید)

    • ناشناس 0 0

      اگر قطار اتوبوسی بهتر از قطار تخت دار بود و اقبالش بیشتر بود، الان بلیطش رو دست راه آهن باد نمی کرد!
      قطارهای تخت دار در چند ساعت فروش رفتند و چیزی از آن ها باقی نماند.

  • ناشناس 0 0

    ممنون از تین نیوز. اختلال در سامانه فروش بلیط شرکت راه آهن و کاهش تعداد لکوموتیوهای فعال کاملا مشهود است. کاهش تناژ حمل بار و حذف سرویس های مسافری کاملا موید نابه سامانی در راه آهن است.

  • ناشناس 1 0

    بلیت قطار واسه مشهد هر چند تا بخوای هست ولی دو سه برابر قیمت . فقط در ایرانه که شما می تونید شاهد همچین حماسه هایی باشید از دلالان همیشه در صحنه

  • ناشناس 0 0

    فلسفه وجودی قطار برای عموم جامعه که اقشار کم درامد هستند،تعریف شده، متاسفم که ارزان ترین در همه جای دنیا، در کشور ما بازار سیاه داره

  • ناشناس 0 0

    واقعا ما برای یک سفر مشهد به هیچ وجه نتوانستیم از سایت رجا یا علی بابا بلیت تهیه کنیم که این معضل بسیار بزرگی است
    سوال اینجاست که چگونه در نیم ساعت تمام بلیت ها به فروش میرود؟؟؟

  • ف ن 1 0

    خوب این دلال ها کی هستن‌.کجان؟ چرا دستگیر نمیشن.چرا ب مردم اعلام نمیکنن ک کیا هستن‌ .بابا تو هر جایی میگید دلال؟ بی عرضگی خودتونه

  • محسن 0 0

    نخیر همچین چیزی نیست من خودم امروز خریدم از علی بابا بدون مشکل البته زمینش یکم کم هست اما باید مدام چک کنی

  • علیرضا 0 0

    همانطور که دوست مون گفت انتقال بلیط به اشخاص دیگر فقط توسط آژانس امکان پذیر است نه افراد عادی پس ردگیری شون سخت نیست
    الان من بلیط مشهد دارم ولی نمی تونم برم پس بگین چه جوری انتقال دهم که جریمه کنسلی ندم

  • جعفری 1 0

    متاسفانه راه آهن و حراست و بازرسی آن اصلا دخالتی تو این امر ندارند شرکت سفیر ریل توسط شبکه مخوفی که توسط پورسید اقایی و راشدی مهره چینی شده کنترل و هدایت میشه به هیچکس حتی مالکین قطارها جوابگو نیستند بلیط های تاریخ های خاص و تابستان به آژانس خودشان یا اژانس آشناها بارگزاری میشه اونم نصف شب تا ردیابی نشه البته با نظارت دوست عزیز آقای اعلایی با اون شاسی بلند هیوندای لیسانس تاریخ جغرافی در خصوص ریس قطار ها و استخدام های این شرکت و مدیر عامل 72ساله ش و نوری 65ساله و... که اظهر من الشمس است

  • م.ش 1 0

    بلیط های رفت و برگشت قطار تهران مشهد واقعا مثل ایران خودرو میمونه تو یک ثانیه اول همه رو خودشون میخرن به من و شما نمی رسه یه سری آدمهایی اونجا گذاشتن که بخوان هر چیزو گردن دولت بندازن . اگه با اینها برخورد بشه دیگه مردم هم میتونن بی درد سر و به راحتی و بدون این دلالای کثیف به سفر برن . آخه مرده شورتونو ببرن با این دلال بازیتون چقدر هیزم داغ تو شکم این زن و بچتون میریزید .

  • مهدی حاجی زاده 0 0

    مگه میشه بلیط قطار تو نیم ساعت تموم بشه اونم برای همه روزای عید. بخدا مامردم عادی بیچاره ترینیم. دلمون به یه مسافرت خوش بود نیم ساعت سایت باز شد همه بلیطا فروخته شد. معلومه که خوده علی بابا یا سایتهای دیگه خودشون بلیطارو میخرن. تواین وضعیت اینترنت مملکت مردم عادی نمیتونن اون همه بلیط بخرن. حداقل جایی رومعرفی کنید برای خریدن بلیط باقیمت بالاتر. تواین مملکت پارتی و آشنا نداشته باشی یه بلیط قطارم گیرت نمیاد.