| کد خبر: 231385 |

وزیر راه:یکهزار و ۵۰۰ واگن‌ و لکوموتیو نوسازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی یکهزار و ۵۰۰ دستگاه در حوزه ریلی در برنامه امسال قرار دارد، گفت: در صورت تامین منابع، نوسازی ادامه خواهد یافت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی یکهزار و ۵۰۰ دستگاه در حوزه ریلی در برنامه امسال قرار دارد، گفت: در صورت تامین منابع، نوسازی ادامه خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی» روز یکشنبه در حاشیه مراسم روز ملی بهره‌وری که در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه در حال انجام است و امسال حداقل یکهزار و ۵۰۰ دستگاه در ترکیبی از واگن‌های باری و مسافری و لکوموتیو نوسازی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر از منابع تبصره ۱۸ مبالغ بیشتری به شرکت‌ها از جمله شرکت راه‌آهن تخصیص یابد نوسازی بیشتری موردانتظار است و این عدد افزایش خواهد یافت.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در دو سال ۹۸ و ۹۹ حدود یکهزار و ۸۰۰ دستگاه در مجموع نوسازی شد که اگرچه نسبت به دوره‌های قبل کمتر بود، اما همه آن‌ها تولید داخل است. درحالیکه پیش‌تر نوسازی‌ها با محصولات وارداتی بود.

علت ریزش کوه در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال

اسلامی در خصوص حادثه رخ داده در منطقه ۲ در دست ساخت آزادراه تهران - شمال که شب گذشته رخ داد، گفت: خبرگزاری‌ها اخبار را نادرست منتشر کردند. در آزادراه تهران-شمال هیچ حادثه‌ای رخ نداد. منطقه ۲ که در دست ساخت است صخره‌ای در محیط باز بین دو تونل ریزش داشته که ناشی از حرکت زمین است.

وی گفت: هم اکنون مطالعات آن در دست انجام است. احتمال می‌رود سنگ بزرگی از صخره‌های بالاتر ریزش کرده باشد و قطعا عملیات راهسازی، انفجار و عملیات خاکبرداری نبوده است بلکه متاثر از حرکت زلزله‌ها بوده است که مطالعات آن در حال انجام است تا علت حادثه مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه نزدیک به گسل‌های زلزله است.  برای کارگرانی که جان خود را از دست دادند متاسفم و برای بازماندگان آن‌ها از خداوند متعال صبر مسالت کرد.

آخرین وضعیت وام کرونایی شرکت‌های ریلی

اسلامی در خصوص وام‌های شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، افزود: تسهیلات مالی که برای شرکت‌های ریلی بود همچنان پابرجاست و مانعی برای آن‌ها وجود ندارد. شرکت‌های ریلی باید تضامین خود را به بانک ارایه می‌کردند که به دلیل نوع مالکیت شرکت‌ها به ویژه شرکت رجا مشکلاتی ایجاد شده بود که برطرف شده و هم اکنون مانعی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مسکن و میزان مجاز افزایش آن، اعلام کرد: این موضوع باید در ستاد ملی مطرح و تصویب شود. پیشنهاداتی در کمیته اقتصادی مطرح بود که جمع‌بندی آن باید به ستاد ملی ارایه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.