| کد خبر: 213633 |

◄ نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه ریلی تشدید می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن در نشست کمیته دائمی پیشگیری از بیماری‌های واگیر راه‌آهن، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن در نشست کمیته دائمی پیشگیری از بیماری‌های واگیر راه‌آهن، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ‌سعید رسولی‌ در نشست کمیته دائمی پیشگیری از بیماری‌های واگیر راه‌آهن، بر لزوم تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شرکت راه‌آهن، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و قطارها تاکید کرد.

وی گفت: تنها راه برون رفت از این وضعیت، رعایت کامل نکات بهداشتی توسط افراد، نظارت مستمر و بازرسی‌های منظم و جدی گرفتن اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با انتشار ویروس کرونا است.

مدیرعامل راه‌آهن از رئیس و اعضاء کمیته دائمی پیشگیری از بیماری‌های واگیر راه آهن خواست، به‌طور منظم و هفتگی جلسات این کمیته را تشکیل و در مقابله با ویروس کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و به اجرا گذاشته شود.

بنابراین گزارش در این نشست بر آموزش همکاران و خانواده آنها با استفاده از امکانات فضای مجازی و شبکه railtv به منظور مقابله با ویروس کرونا و استفاده از ماسک در قطارهای مسافری، کارکنان و تمام زیرمجموعه های راه آهن تاکید شد.

مقرر شد نظارت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی کما فی السابق به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و با هرگونه عدم توجه به این مساله مهم در حوزه ریلی مقابله شود.

در این نشست مقرر شد همچنان مقابله با ویرس کرونا تا ریشه کن شدن آن بطور کامل در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی پیگیری شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه ریلی تقدیر کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 12 0

    با سلام و درود
    بنده به عنوان کارمند ِ رسمی سازمان ، که هر روز بیش از 40 کیلومتر تا رسیدن به محل کارم( حد اقل) با مترو و وسایل نقلیه عمومی طی می کنم از ابتدای بهمن ماه 98تا امروز که 7 تیرماه نود و نه در مجموع سه عدد ماسک و دو با هر بار 20 میلی ماده ضد عفونی از اداره متبوع ام دریافت کرده ام در حالیکه تمام روزهای کاری هفته را باید سر کار باشم! و با وضعیت حقوقی که بعد از بیست سال با مدرک کارشناسی ارشد دارم، باید هزینه خرید ماسک و مواد ضد عفونی را خودم متقبل بشوم که حد اقل در هفته 30 تا 40 هزار تومن است
    این صرفا وضعیت بنده نیست_ که بسیاری دیگر از پرسنل قدرت خرید این مواد و این ابزار را عملا ندارند!
    اکثریت آنها مستاجر اند( با وجود خانه های سازمانی خالی) و برخی خودشان در تهران اند و خانواده شان در گیلان!!!! و در حقیقت دو خرجه اند چون توش و توان اجاره ی یک 50 متری در اقصا نقاط تهران بزرگ را هم ندارند! ( خانه سازمانی هم به این کارشناسان رسمی نمی دهند )اکنون نیز فوق العاده شان + ده درصد فریز شده! فلذا اوضاعشان از آنچه انتظار می رفت بدتر است.
    تشدید نظارت بر وضعیت بهداشتی و رعایت پروتوکل ها در صورتی عادلانه است که ابتدا امکانِ رعایت آن برای افراد سازمان فراهم گردد! به کسی که چشم برای دیدن ندارد، نمی توانیم امر کنیم که" جلوی راه ت را ببین!" بنده و تنی چند از کارشناسان چند بار تصمیم گرفتیم که خدمت برسیم و مشکلات رعایت پروتوکل ها را عرض کنیم خدمت مدیر عامل محترم( که با دلیل ِ کرونا! نشد) پیشنهاد می کنم بجای خرید اقلام بهداشتی ، و نظارت بر خرید و سپس توزیع آن" و در پی اآن نظارت بر توزیع!! که در نهایت خروجی های فوق الذکر را ایجاد کرده، به تمام پرسنل، بالاخص پرسنل اداری و تمام وقت که هر روز باید با مترو، اتوبوس یا با سفرهای بین شهری خودشان را به ادارات برسانند _ و در معرض مستقیم آلودگی با ویروس بشدت قرار دارند_ مبلغی ثابت را بعنوان کمک هزینه ی اقلام بهداشتی پرداخت و اگر و فقط اگر پس از آن ، مشکلی در رعایت پورتکل ها توسط افراد ایجاد شد، به اشد مجازات محکوم و نظارت ها تشدید گردد، بدین ترتیب نه مشکل و حرف و حدیثی در خرید این اقلام( در کانالهای ریز و درشت تلگرامی متولد شده) ایجاد می گردد و نه شبه های در نحوه توزیع یا تقسیم عادلانه آنها پیش خواهد آمد
    با سپاس

  • همکار 7 0

    با سلام خدمت مدیر عامل محترم وسایت محترم تین نیوز ، بنده از همکاران ریلی و از مخاطبین سایت بسیار خوب شما هستم و با نظرات آقای مهندس خوشنود کاملا موافق هستم و باید به عرض برسانم که رعایت پرتوکولهای مبارزه با کرونا نیازمند توجه بیشتر مسوولین و کمک آنها به پرسنل راه آهن است ، متاسفانه ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مثل سایر مزایای سازمانی به عدالت بین پرسنل تقسیم نشد و دقیقا عده ای با کمترین حقوق و مزایا مجبورند خودشان از حقوق ناچیز خود این اقلام را تهیه کنند ،بنده نیز مهندس ارشد راه آهن را که در حقیقت تئوریسین ریلی است می شناسم که 2 سال است به علت وضعیت وحشناک مسکن در تهران بعد از 20 سال خدمت و با داشتن مدرک مهندسی از دانشگاه معتبر خانواده اش در رشت ساکن و خودش در تهران در سن 50 سالگی در خ ابگاه خودگردان دانشگاه ساکن شده و با فارغ التحصیلی همان را هم از دست داده است واقعا ما همکاران خجالت زده میشویم وقتی ایشان را میبینیم و نمی دانیم شب را در کجا است و صبح به اداره آمده است، در حالی که سازمان می تواند تا رفع مشکل مسکن ایشان و بسیاری دیگر در این شرایط حداقل کمک برای دریافت منزل سازمانی یا وام رهن منزل به آنها کمک کند ولی متاسفانه وقتی رابطه نباشد این اتفاقات لاجرم است ،با تشکر