| کد خبر: 265047 |

چشم انداز متروی تهران؛ 500 کیلومتر خط و 230 ایستگاه

چشم انداز شبکه متروی تهران، بر پایه رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خطوط در قالب ۳۳۰ ایستگاه مترو هدف گذاری شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: چشم انداز شبکه متروی تهران، بر پایه رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خطوط در قالب ۳۳۰ ایستگاه مترو هدف گذاری شده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی افزود: علاوه بر اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر خط جدید ، ایستگاه های مترو نیز باید دو برابر شود.

او عنوان کرد: بر این اساس، به سمت انجام مطالعات ۴ خط جدید، اخذ مصوبات شورای عالی ترافیک کشور و آغاز عملیات اجرایی این خطوط رفته ایم. 

هرمزی ادامه داد: عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو را با حضور رئیس جمهور محترم در مهرماه شروع کرده ایم و ساخت خط ۹ مترو را هم تا پایان سال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار آغاز می کنیم، برای خطوط ۸ و ۱۱ مترو هم با پیمانکار، تفاهم نامه امضاء شده و عملیات اجرایی آنها نیز از سال آینده شروع خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت انجام مطالعات پیش از آغاز عملیات اجرایی هر یک از خطوط مترو، گفت: مطالعه ای تحت عنوان نشریه ۷۷۷ که مصوب سازمان برنامه و بودجه است، به شرح مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی حمل و نقل ریلی شهری و حومه می پردازد که این مطالعه برای هر خط باید انجام شود.

هرمزی با اعلام اینکه در این مطالعات، پیوست های ترافیکی، محیط زیستی، اجتماعی و ... را داریم، افزود: در پروژه متروی پرند هم این مطالعات انجام شده که بر اساس آن، راه اندازی این خط به میزان قابل ملاحظه ای در کاهش ترافیک و آلودگی هوا اثرگذار است.

وی با اشاره به نیاز ضروری شهر پرند به مترو و پیش بینی انجام حدود ۱۵ هزار سفر روزانه به عنوان یکی از دلایل و عوامل اصلی تصمیم گیری برای راه اندازی متروی پرند، اظهار کرد: توسعه مترو به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک، ایمن، سریع، راحت و در دسترس، مطالبه ای عمومی است و از این رو، با توجه به آثار و نتایج فعالیت مترو، برای توسعه هر چه بیشتر ناوگان ریلی تلاش می کنیم.

هرمزی با بیان اینکه با راه اندازی متروی پرند، طول خطوط متروی تهران به ۳۰۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه های مترو به ۱۵۵ مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته، ۴۶ کیلومتر خط و ۱۵ ایستگاه به شبکه متروی تهران اضافه شده که همه این توفیقات با حضور و حمایت رئیس جمهور اتفاق افتاده است، کما اینکه ایشان در مراسم افتتاح پروژه متروی پرند در پنجشنبه گذشته، مدیریت و کارکنان شرکت مترو و همچنین پیمانکار پروژه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را به صورت ویژه مورد تقدیر قرار دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.